Jak sáhodlouhý název hry Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy napovídá, jde o pokračovatele ságy, které čítá původní trilogii, trilogii předkračování, crossover s právnickou sérií Phoenix Wright: Ace Attorney a odbočku pro mobily. I novinka Layton's Mystery Journey vyšla původně na mobily (ale ne u nás), návrat na handheldy od Nintenda je proto více než vítaný. Hraní na nich je přece jenom o něčem jiném než na chytrých telefonech.

Příběh se točí kolem již zmíněného zmizení profesora Laytona. I když chce Katrielle za každou cenu zjistit, kam se její otec poděl, ne vždy je pro ni prioritou. Často se totiž nechá rozptýlit hladem i vedlejšími úkoly. Takže namísto tatínka budete hledat ztracenou kočku. Příběh jako takový je ale skvělý a nese se v duchu celé série. Doprovází ho navíc nádherné animované videosekvence a celkově krásná grafika. A i když dabing není přítomný vždy, když na něj dojde, je skvělý.

Videohra Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy má krásné animované videosekvence.
Autor: Level 5
Společníky Katrielle dělají její ztřeštěný asistent Ernest Greeves a mluvící pes Sherl. Čtyřnožec pojmenovaný po Sherlocku Holmesovi je naprosto k popukání a po celou dobu hraní vás bude bavit svými průpovídkami. Ostatně, než hru dokončíte, uplyne až 20 hodin. Layton's Mystery Journey není jednohubka a nepatří k nejkratším hrám. Při hraní narazíte na spoustu hlavních i vedlejších postav, které jsou děsně ukecané. Ostatně jako celá hra.

Ale série Professor Layton taková vždy byla. I tentokrát budete chodit po lokacích, debatovat s postavami, hledat stopy a vodítka k vyřešení případů a řešit hlavolamy. Těch je tu na 170, což je více než kdykoliv předtím. K tomu si přičtěte denní puzzle, které odemknete po nalezení mincí. Je skvělé, že jsou přítomny v základní hře, jelikož na mobilech šlo o dodatečně stahovatelný obsah. A samozřejmě placený.

Hra je hodně ukecaná.
Autor: Level 5

Hlavolamy jsou tradičně skvělé a jde o kombinace matematických i logických problémů, puzzlů a hádanek. Drtivá většina z nich je nápaditých a zábavných. Krev vám však budou pít chytáky. Kolikrát musíte hnout s támhle tím, abyste to dostali do chtěné pozice? Nemusíte, pohybuje se to samo. Ááá, v těchto chvílích budete hru proklínat.  Po pár hodinách hraní si uvědomíte, že vás přepadá silný pocit déjà vu. I když má série novou hlavní hrdinku, je podobnost s předchozími díly veliká. Možná až moc.

Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy je povedená hra, která potrápí vaši šedou kůru mozkovou, rozesměje vás svými vtípky, ale občas i potrápí nějakým chytákem. Je nám však líto, že hra nepodporuje stereoskopický 3D obraz. Hodil by se k ní. Pokud tedy máte pod čepicí a v kapse máte Nintendo 3DS nebo Nintendo 2DS, máme pro vás dobrý tip. Tato hra však rozhodně není pro ty, kteří u hraní neradi přemýšlí. Pamatujte na to.

23 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Stylová grafika a animace