Ujetý, avšak poutavý příběh se z japonské šílenosti brzy přemění v hluboké existenciální poselství, které vám nedá spát. Co je duše? Může ji mít robot nebo android, když jde o stroj? A co je vůbec svobodná vůle? Jestli cítíte ze hry filmový Matrix nebo Ghost in the Shell, musíme hned vyzdvihnout, že hra jde v otázkách bytí či nebytí mnohem dál. Je to geniální nátlak na city, který, pokud se do příběhu opravdu ponoříte, může vyústit ve vaše mentální zhroucení. Story je geniální a může vyústit ve 26 rozdílných konců. Vaše rozhodnutí ve hře skutečně hrají velkou roli. NieR: Automata je proto hrou, které stojí za to věnovat svůj čas a dohrát ji několikrát.

Bizarní krveprolití
NieR: Automata je pokračování hry z předchozí generace konzolí, které je navíc odbočkou slavnější dračí fantasy série Drakengard. Upřímně, pokud si NieR nepamatujete, nedivíme se. Pozornosti se mu mnoho nedočkalo. Aktuální díl se odehrává v budoucnosti a na předchůdce občas odkazuje, ale pokud jste ho nehráli, nevadí. Tuhle pecku si užijete i bez znalosti předešlých her. To vám garantujeme. Protože my je taky nehráli. Hlavními hrdiny hry jsou androidka 2B a puberťácký android 9S. Společně se vydávají na Zemi splnit jakékoliv rozkazy YoRHy. Brzy se však začnou pozastavovat nad tím, co jim velitelství předkládá jako pravdu.
Poradíte si.
Hra je akčním RPG a slovem akčním myslíme hóóódně akční. Tohle je řežba skoro jako Devil May Cry. 2B má dva sety zbraní, mezi kterými můžete kdykoliv přepínat. Do jednoho můžete nacpat hned dvě sečné zbraně, které můžete dle libosti používat, z robotů dělat rozsekané konzervy a v případě potřeby zbraně vyměnit. To ale není vše. Vaším neocenitelným pomocníkem je totiž Pod, což je takový levitující robůtek s neuvěřitelnou silou. Pálit umí kulky, rakety i další typy munice. Mezi typy Podů lze přepínat a jsou vskutku nepostradatelnými pomocníky. I tato zařízení dělají ze hry nezapomenutelnou událost.
Tvrdý souboj s přerostlou žížalou
Lze je i vylepšovat čipy. Upravit lze i zbraně a být silnější a silnější. Tohle je RPG se vším všudy, i když vypadá na první pohled jako klasická zběsilá akce. Není jí však. Tato hra jde více do hloubky, ať už svým zpracováním, nebo příběhem. Podíváte se do dávno zničeného města, na zdevastované pobřeží, do neposkvrněného lesa, kde se ukrývají myslíce roboti, na poušť, do téměř pohádkového hradu i kampu odporu. Svět NieR: Automata je rozlehlostí takové větší město. Nabízí však dost prostoru pro realizaci skvělého herního světa, vybudování spousty nezapomenutelných lokací i míst pro hlavní a vedlejší úkoly. Těmi je hra protkána skrz naskrz.
Postapokalyptická nádhera
Jaká je tedy herní doba? Upřímně, záleží vážně na vás a vašich schopnostech a odhodlání. 40 hodin je podle nás reálný odhad, pokud hrou nebudete chtít jen tak proběhnout. Životnost je hodně solidní a znovu vytáhneme, že opakované hraní se vyplatí. Vedlejší úkoly jsou rozmanité, ať už jde o typ najdi a znič, doprovoď a ochraň, závody, nebo třeba nepovinné rybaření nebo jízda ne zvířatech. NieR: Automata je hodně rozmanitá hra. Skvělá je i funkce oživování ostatních padlých androidů. Po modlitbě jim můžete dopřát klid nebo je povolat k sobě do boje. To samé platí i o vašem předchozím těle. Z něj musíte získat potřebný čip. A vaše vlastní mrtvola pak může bojovat s vámi.
Vaše robo-stíhačky
Originální NieR: Automata vyniká i v zobrazení vlastní stylovosti. Dění totiž často mění kameru, posouvá se k pohledu seshora nebo do stylu 2,5 arkádovky. Funguje to skvěle a hře to dodává na šťávě. Navíc občas osedláte mechy/stíhačky a rázem se hra změní v klasickou střílečku s raketou ve stylu Xenon nebo R-Type. Hra vás nikdy nemá šanci nudit. Pořád se něco děje. Rozmanitost říká NieR: Automata „Mami“. Taková jízda na horské dráze je v NieR: Automata naprosto nezapomenutelná. A ty mega bossové? Tfuj, ale paráda!
88 fotografií
Z technického hlediska ale NieR: Automata nedosahuje dnešních standardů. Co se uměleckého pojetí týče, je to nádhera i poděs zároveň. Z tohoto pohledu vypadá hra báječně. Ale z technického ne. Textury jsou neostré, mnoho lokací vypadá zastarale a není to lahoda pro oči. Co je ale mnohem horší, je časté trhání hry. Kdyby hra měla náročnější grafiku, pochopili bychom to, ale takto? Ostuda! Za všechno může nedoladěná optimalizace. Toto jsou také důvody, proč hra nedostala od nás maximální hodnocení. Ale stejně si tuto videohru zahrajte, garantujeme, že půjde o silný zážitek, na který nezapomenete do doby, než lidstvo vyhladí roboti.

Skvělý akční bojový systém
Výborný existenciální příběh
Pod jako podpůrný palební pomocník