Jako hra není Dead Rising 4 zrovna dvakrát intelektuálním dílem a ani se tak netváří. S Frankem se vrháte vstříc zástupům tisícům nemrtvých, které s radostí rozsekáte, umlátíte nebo rovnou roztrháte na kusy, kousíčky a krvavé zákusky. Způsobů, jak tak učinit, máte rovnou stovky. Každý předmět, který vám totiž přijde pod ruku, lze použít jako zbraň. A je jedno, jestli to je židle, baseballová pálka nebo sekačka na trávu. Frank se s nikým nepáře. Tedy zombie vlastně klidně rozpárá, he he.

Frank je zručný, ze získaných nákresů ukrytých po celém Willamette je schopen sestavit ty nejbrutálnější zbraně, které svět kdy (ne)viděl. Baseballová pálka s hřebíky jen tak asi nepřekvapí, ale rotační kuše s raketami do ohňostroje je už jiné kafe. Stejně tak elektrizující vánoční věnce nebo granátové WTF kladivo. Šílené výtvory ale Frank neomezuje jenom na zbraně, ale i vozidla, která se naplno předvedla už v Dead Rising 3. A že jich tentokrát je. Projedete se v autě dodávkách, traktorech, na čtyřkolkách, motorkách, nebo dokonce sněžných skútrech.

Nabitý Exo oblek je připraven k útoku
Autor: Microsoft/Capcom
To, co z nich ale udělá samozvaný mechanik Frank, to hlava nebere. Až pojedete pojízdným katapultem na zombie, budete vám naprosto jasné, že nepaříte normální videohru. Největší novinkou je Exo oblek, který posiluje vaše síly. Zombie tak můžete trhat nad hlavou jako okvětní lístky, brát do rukou těžké zbraně jako rotační kulomet nebo plamenomet či rovnou vytrhnout lampu ze země a odpálit s ní několik zombií do dáli. Tohle je super řežba, u které přimhouříte oči nad toporným ovládáním. Za každou eliminovanou chodicí mrtvolu navíc získáváte zkušenosti, které pak proměníte v nové schopnosti.
Frank West je ve svém Exo obleku prakticky neporazitelný.
Autor: Microsoft/Capcom
Budete silnější, rychleji se uzdravíte a získáte i další místo v inventáři pro zbraně nebo jídlo. RPG prvky jsou prostě fajn. Dead Rising 4 se odehrává v otevřeném světě městečka Willamette. Ten sice není kdovíjak velký, ale jako reálie pro slušnou zombie akci stačí. A nejde jenom o obchoďák jako v jedničce. Hra je rozdělena do pěti distriktů, z nichž jeden tvoří právě nechvalně proslulé nákupní středisko z prvního dílu. Při přesunu z jednoho do druhého se pod koly vozů drtí zombie po stovkách. Všude je sníh, z rádia znějí vánoční koledy a písničky a atmosféra konce roku vám dýchá za krk stejně jako sápající se nemrtví. Zasazení do vánočního období, které je nyní aktuální, se ukázalo jako trefný a správný krok.
Willamette se opět hemží zombiemi.
Autor: Microsoft/Capcom
Hra je prošpikována vedlejšími úkoly, které mohou hratelnost prodloužit i na slušných 10 hodin. Například záchranou nebožáků posílíte útočiště před nemrtvými. Frankovo dobrodružství je prošpikováno humorem, který je zde důležitější než béčkový příběh. Žurnalistovy hlášky a vtipy jsou občas trapné, většinou ale vtipné až k popukání. Tohle je humor černější než noc. Nechybí ani typické převlékání do šílených kostýmů, které ocení každý transvestita. Hodit se do gala můžete nejenom jako skautka, ale i jako Hagar z Final Fight nebo Zero z Mega Man Zero.
Zombie prošly ve hře dokonce evolucí.
Autor: Microsoft/Capcom

Frank má mnoho zbraní a jednou z nich je i fotoaparát, kterým dokumentuje zombie epidemii ve Willamette, získává zkušenosti nebo s ním tvoří vtipné selfie. Řešit budete i jednoduché detektivní případy, při nichž musí vyfotit důkazy. Jednoduché, ale mezi řežbou, při níž tečou hektolitry krve, zábavné oddechové rozptýlení. Ve hře nechybí ani multiplayer, který sice není kdo ví co, ale jde o zábavnou vsuvku, která na pár chvil zabaví vás i další tři hráče. Online hra je orientovaná jako příběhový režim na úkoly. Budete tak zabíjet, fotit i plnit nejrůznější šílenosti. Úkolem je přežít den, splnit všechny úkoly a vrátit se do útočiště. A někdy to není jen tak.

Zombií jsou ve hře tradičně tisíce.
Autor: Microsoft/Capcom
Dead Rising 4 je z vizuálního hlediska obstojně vypadající hra, žádné grafické orgie vás ale nečekají. Grafika je stylová, ale hlavně hra běží obstojně i s tisícovkou zombií na obrazovce. Byť někdy poklesne framerate. Technické problémy přicházejí odjinud. Digitální verze k recenzi, kterou jsme testovali, byla chybami prolezlá více než hnijící mrtvola červy. To, že se někde zaseknete nebo uvidíte levitující mrtvoly, no budiž. Jenže padání hry nebo výpadky zvuku jsou chyby, které vám v postatě znemožní hraní.
15 fotografií
Nepochybujte o tom, že v den vydání vyjde opravný patch, ale verze, kterou jsme dostali, byla nehotová a problémová. Hraní nám to dosti znechutilo. Bugy jsou největším průšvihem hry, tím druhým je, že Dead Rising 4 nepřináší do série vůbec nic nového. Pokud ale chcete zombie řežbu se vším všudy, tedy pravidelnou amputací končetin i hlav nemrtvých, jste na správné adrese. Tohle je prostě mela, vřava a orgie pro všechny, kteří prahnou pro digitální krvi.

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Parádní zombie řežba
Aktuální vánoční reálie