Série Battlefield je proslulá především dvěma věcmi. Dechberoucí grafikou, kterou nám učaroval třetí i čtvrtý díl, a zaměřením na multiplayerová klání, či spíše lépe řečeno masivní online bity. Novinka Hardline dává vale jen hře na vojáky, vše, co dělá Battlefield Battlefieldem, je stále na svém místě.Klasiky jako všichni proti všem v podobě týmového deathmatche i režimu dobývání (conquest), ve kterém musíte obsadit body na mapě, jsou zpět. Dobývání je k dispozici na velkých i malých mapách. V maximálním nasazení se utká až 64 hráčů najednou, což už je slušná vřava. Jinak se ale mapy celkově zmenšily a rychlost pohybu se zvětšila, aby byly konflikty častější.

Zbytek multiplayerových režimů jsou žhavé novinky. Svým zaměřením dokonale sedí pojetí hry. Jde totiž o klání policajtů a lupičů. A jsou super. V režimu loupež (heist) musí lupiči odpálit sejf a ukrást z něj dva balíky s penězi, které musí odnést na náhodně vybraný bod úniku. V blood money zase dva týmy bojují o balík peněz. Hotwire pak nabízí napínavé honičky ve vozidlech.

Bitevní vřava.
Režimů na téma policajt vs. lupič je spousta. Při záchraně (rescue) musíte do bezpečí odvést počítačem ovládané rukojmí. Mód zaměřovač (crosshair) je založen na ochraně práskače gangu, kterého musíte na cestě k soudu buďto ochránit jako policisté, nebo naopak zabít v rolích kriminálníků. Multiplayerová klání v Battlefield: Hardline jsou prostě super a nabízejí spoustu možností.

Battlefield: Hardline však není jen o multiplayeru, byť je hra více hráčů jeho esencí. Příběhovému režimu byl tentokrát věnován ještě větší prostor. Vypráví osud policisty Nicka Mendozy, který ve slunném Miami narazí nejen na drogový kartel, ale i zkorumpované policajty, kteří se mu postaví do cesty.

Parťačka to schytala.
V 10 + 1 kapitolách se podíváte do ulic amerického velkoměsta, jeho přilehlého okolí, do nákupního střediska, opuštěného stadionu i do aligátory zamořených močálů. Uvidíte pouště, letiště a zažijete i útěk z vězeňského autobusu. Všechna prostředí jsou velmi interaktivní, rozstřílet nebo zničit se dá ledascos. Vizuálně jde přitom o naprostou nádheru.

Modely postav jsou propracované, výrazy jejich obličejů mluví za vše a navíc jsou hrdinové podobní svým skutečným předobrazům. Pokud je ale neznáte, nemusíte se stydět, v Battlefield: Hardline hrají kromě Kelly Hu (X-Men 2) samí béčkoví herci. Přesto jsou postavy fajn a příběh, byť plný klišé, neurazí. Graficky musíme vyzdvihnout i plynulost hry a ostrost textur.

Buďto zemřete vy, nebo on.
Za poutavost příběhu může jeho zpracování, které připomíná seriál. Když hru ukončíte, objeví se krátká smršť záběrů, které uvidíte při hraní příště. Když hru opět rozehrajete, uvidíte, co se dělo minule. Prostě opravdu jako v seriálu, což se nám líbí. Battlefield: Hardline má styl, byť jde o věci již několikrát viděné.

Jakožto policista Nick neřády zatýká. Vytasí odznak a kriminálníčkům zdvihajícím ruce vzhůru nasazuje klepeta. Jde o super variaci na kradmý postup. Pokud si ale se zatýkáním dáte na čas, je možné, že na vás zločinci zaútočí. Mimo to si vyzkoušíte i práci CSI. Se skenerem budete hledat otisky, stopy a zjistíte i polohu nepřátel.

Scanner je neocenitelným pomocníkem policisty 21. století.
Policisté mají navíc ve výbavě spoustu zajímavých udělátek. Ať už jde o taser, kterým zpacifikujete zlořády, nebo vystřelovací lano, po němž můžete sjet nebo vyšplhat na dříve nedostupné prostory. Výrazný je scanner, kterým odhalíte protivníky i najdete stopy po padouších při vyšetřování. A ani v kampani vás nemine jízda ve vozidlech! Na poslední díl známé série však bohužel nelze pět jen chválu.
39 fotografií
Battlefield: Hardline je totiž plný bugů a technických chyb. To, že protivník prolítne texturami, se přežít dá, ale restartování rozehrané kapitoly kvůli zaseknutí už pořádně naštve. Ve výsledku tu tak máme Battlefield, který je jiný než jeho předchůdci, ale po všech stranách si ho stojí za to zahrát.

Naprosto oslnivá grafika
Pojetí jako v seriálu
Hra na policajty a lupiče