Že si chtěl letos Ubisoft za každou cenu namastit kapsu na majitelích nových i starších konzolí, je více než zřejmé, ale kdo by se zlobil, když se Unity odehrává v přenádherné Paříži během Velké francouzské revoluce a Rogue pokračuje v pirátském pojetí čtvrtého dílu, akorát bez pirátů.Poslední díl určený konzolím minulé generace totiž opět vyplouvá na moře. Překrásný a exotický Karibik nahradil severní Atlantik, který sice není oku tolik líbivý, ale je z herního hlediska mnohem nebezpečnější. Jde o chladný oceán, ve kterém plavání mimo loď nepřežijete dlouho, protože zmrznete.

Hlavním hrdinou a posléze i antihrdinou hry je zahořklý Ir Shay Patrick Cormac, nováček v bratrstvu asasínů. Příběh se odehrává v 18. století během francouzsko-indiánské války. Hra tak vyplňuje příběhovou mezeru mezi Assassin's Creed IV: Black Flag a Assassin's Creed III. Navíc je v ní odkaz i na Assassin’s Creed Unity, takže se budou fanoušci z příběhu tetelit až za ušima.

Jako templář půjdete po krku asasínům.
Autor: Ubisoft

Shay je nerudný, někdy i arogantní, ale hra za něj nám vůbec nevadila. Během hry totiž sledujete jeho přerod z asasína na templáře a postupně tak budete likvidovat své někdejší přátele. Mise typu úkladná vražda se mění na ochranu a v pozdějších fázích hry si budete muset dávat zatraceně bacha, aby na vás odněkud neskočil asasín a nebyl s vámi amen.

Kromě asasínských čepelí má Shay k dispozici i několik nových zbraní. Například pušku na stlačený vzduch, která dokáže vypálit celou řadu šipek, od uspávacích po jedovaté. Do rukou se mu dostane i historická verze granátometu, která stejně jako puška může být nabita celou řadou specifické munice.

Ve hře se obrátíte zády k asasínům a přidáte se k templářům.
Autor: Ubisoft
Hratelnost se nese v klasickém duchu série, vaše parkúrové schopnosti si nezadají s gymnasty a nechybí ani orlí zrak, který odhalí cíle i nepřátele. Soubojový systém umožňuje bitvy s více nepřáteli najednou a mnohem více než kdykoliv předtím je založený na protiúderech.

Návrat zahlásilo lovení zvěře. Z jejich kožešin můžete vyrobit nové předměty. Vlastní schopnosti pak můžete při úspěších vylepšit, což platí i u lodě, kterou vybavíte silnějšími děly nebo přídí bortící led. Samotné souboje na moři jsou povedené, přinášejí rozptýlení od plíživé akce a nově se při nich navíc můžete nalodit na dobytou loď a spustit šermířskou akci.

Vylepšené námořní bitvy mají spád.
Autor: Ubisoft
Ve studených vodách severního Atlantiku můžete opět lovit velryby, a nyní dokonce i narvaly. Dění na moři má prostě spád. To se však nedá říct o dění v současnosti/blízké budoucnosti v Abstergo Entertainment, na kterou hledíte z pohledu první osoby. Pořád chodíte v jedněch a těch samých chodbách, stále opravujete počítače. Nuda.

Stejně tak zamrzí, že se hra neobešla bez technických chyb. Zpomalování plynulosti bychom přehlédli, ale chyby, kvůli kterým nemůžete sbírat předměty nebo kvůli kterým se zaseknete v texturách a nemůžete se pohnout dál, jsou přesně ty, které vám dokážou zkazit zážitek z hraní. Oproti zabugovanému Assassin’s Creed Unity to ale nic není. To ale není lichotka.

8 fotografií
Nic to však nemění na tom, že jsme za Assassin’s Creed Rogue rádi, protože je to opět zábava, navíc v důstojné vizuální podobě pro konzole minulé generace. Takže pokud máte tuto sérii rádi, tušíte správně, že i tento díl se vám zavděčí. Je čas napnout plachty a opět vyplout na moře. Ahoj!

Opět zábavná asasínská hratelnost
Vylepšené námořní bitvy
Dostatek obsahu