Náklady spojené s prolomením kybernetické bezpečnosti pro firmu ve Spojených státech činí průměrně 12,7 milionu dolarů. V roce 2010 to bylo 6,5 milionu dolarů, citoval ze studie list Financial Times. Náklady ale mohou být mnohem vyšší. Když hackeři americkému maloobchodnímu řetězci Target loni na konci roku ukradli údaje ke kreditním kartám až 40 milionů zákazníků, stálo to firmu celkem 148 milionů dolarů a výkonného ředitele.

Od roku 2010 se úspěšné kybernetické útoky na společnosti prý zvýšily o 144 procent. Odhalit takový útok navíc trvá v průměru déle, což prodražuje náklady na opravu poté, co se na narušení počítačové sítě přijde. Terčem obřího hackerského útoku se letos v létě stala největší americká banka podle aktiv JPMorgan Chase. Zasaženy byly kontaktní údaje 83 milionů jejích klientů z řad domácností a malých podniků.

Citlivá data jako hesla ale prý neunikla. Šéf banky James Dimon v pátek podle listu The Wall Street Journal v prvním veřejném vyjádření po tomto útoku uvedl, že JPMorgan v příštích čtyřech až pěti letech zřejmě zvýší výdaje na kybernetickou bezpečnost z letošních 250 milionů dolarů na dvojnásobek.