Svět, jak ho známe, již neexistuje. Padly vlády, hranice zemí již neexistují. Za vše může virus, který sporami mění lidi v houbovité nemrtvé, kteří již nemyslí, jen hryžou a zabíjejí. Joel, hlavní protagonista hry ztratil vše – blízké i naději na záchranu. Vše se však změní poté, co pozná Ellie, dívku, s jejíž pomocí by se o záchranu lidstva mohl alespoň pokusit.

Nebudeme chodit kolem horké kaše – loňský The Last of Us je herní veledílo, umělecký zážitek a jedna z nejlepších her všech dob, která po právu získala bronzovou příčku v našem žebříčku herních hitů pro rok 2013. A teď je tato pecka zpět. S ní i dechberoucí příběh, nezapomenutelné postavy, hratelnost kombinující akci i plíživý postup ve jménu přežití v postapokalyptickém světě a tvoření vlastních předmětů ze smetí.

Za ani ne rok hra vůbec nezestárla. Pokud jste ji nehráli a máte doma PlayStation 4, je pro vás jasnou volbou. Ať už máte žánr akcí z pohledu třetí osoby rádi nebo ne, toto je titul, který si musíte zahrát. Vzbudí ve vás emoce, přinutí přemýšlet a každou minutu hraní si užijete. Otázkou zůstává, zda se vyplatí se na depresivní dobrodružství v postapokalyptickém světě vydat i poté, co jste ho okusili na PlayStation 3.

The Last of Us Remastered je vylepšenou verzí originálu. Nabízí viditelně ostřejší textury, delší míru viditelnosti, plynulost 60 snímků za vteřinu a lepší světelné efekty. Možná si všech těch grafických vylepšení nevšimnete, a to jenom z jediného důvodu. Už původní hra vypadala na PS3 naprosto famózně! Remastered verze podporuje DualShock 4 všemi směry, takže kromě dotykové plochy si užijete i zvukových efektů vycházejících přímo z ovladače. A navíc dostanete foto režim ke tvoření snímků z libovolných úhlů.

26 fotografií
To ale není vše, Remastered toho nabízí ještě víc. Tím největším bonusem je přítomnost stahovatelného obsahu Left Behind na Blu-ray disku. Toto zhruba tříhodinové dobrodružství se odehrává před i souběžně s hlavní hrou a představí novou výraznou postavu Riley – nerozlučnou kamarádku Ellie. K tomu všemu dostanete navíc veškeré mapy i obsah do multiplayeru, který je jako hra samotná hlavně o přežití.

The Last of Us Remastered je jasná volba pro ty, kterým toto ojedinělé herní dobrodružství uniklo a zároveň fajn příležitostí pro fanoušky, kterým hra učarovala a chtějí ji mít ve sbírce v té nejlepší podobě. Škoda jen, že neduhy původní hry (počítačem ovládané postavy jsou neviditelné pro nepřátele), nebyly opraveny. Nic jiného totiž hře nelze vytknout. Jde skutečně o nezapomenutelný zážitek. Jen si pro jistotu připravte kapesníčky, než hru rozehrajete.

Vylepšená technická stránka
Všechen dodatečný obsah včetně Left Behind
Hratelnost založená na přežití