The Wall Street Journal (via The Verge) totiž přišel se zprávou, podle které si zaměstnanci Amazonu s přístupem do interního systému přivydělávají tím, že tu a tam za pár set dolarů odstraní negativní komentář u produktu, anebo zvýší jeho hodnocení. Mělo se tak stát především v Číně, ale píše se i o případech z USA.

TIP: Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Výrobce či distributor zboží se zkouší se zaměstnancem spojit zpravidla skrze jeho sociální sítě, ze kterých už se dalo vytipovat, jak bude povolný a o kolik si řekne za vylepšení uživatelského hodnocení. Zbytek je už klasický úplatkový scénář.

TIP: Jeff Bezos je nyní nejbohatším člověkem za posledních 40 let. Přinejmenším

Amazon se ve vyjádření dušuje, že vše prošetří a ještě více omezí přístup svých zaměstnanců do systému. Každá podobná změna bude zároveň lépe evidovaná, aby měl supervisor okamžitě přehled o tom, že kontrolor smazal komentář. Může se pak podívat, zdali se jednalo o oprávněný čin.