V Redmondu se tedy pokusili nalákat nové duše trošku jinak a poněkud kontroverzně. V Edgi pro Android a iOS se totiž objevil blokátor reklam. Jenže na rozdíl od podobných technologií, které nabízejí i ostatní, se jedná rovnou docela agresivní AdBlock Plus.

Ve výchozím stavu je sice vypnutý, uživatel jej ale snadno zapne. Zatímco Opera a další alespoň z hlediska PR popisují svoje blokátory asi tak, že na mobilní síti zablokují jen datově a procesorově náročné reklamy (tedy vlastně ty zlé), aby prohlížeč nezatěžoval CPU a baterii, předinstalovaný AdBlock Plus si v tomto směru na nic nehraje a každý ví, co je skutečným cílem.

TIP: Microsoft definitivně zabil mobilní Windows, přestavil Edge pro iOS a Android a vlastní launcher

Na stranu druhou, Microsoft v tomto směru alespoň není pokrytec, taková Opera totiž také zablokuje prakticky veškerou reklamu a nejen tu náročnou a tedy v určitém slova smyslu opravdu nevhodnou.

Zdali se tím zlepší čísla mobilního Edge nevíme, v každém případě se ale jedná o další krok, který proti obřím technologickým společnostem ještě více popudí vydavatelské domy, které v éře padajících prodaných nákladů tištěných médií a blokovaných reklam na webu hledají způsoby monetizace.