Hlavní změnou loga je typ písma. Google nově používá bezpatkové písmo, tzv. sans serif. Stejný typ písma má logo nedávno vytvořené holdingové firmy Alphabet, jejíž součástí má být Google.

Kompaktní verze loga, která se používá pro identifikaci většiny aplikací, již nebude malé modré „g“, ale nahradí ho velké písmeno „G“ v barvách modré, červené, žluté a zelené, tedy ve stejných barvách, ve kterých je celé logo firmy.

Nová značka si podle prohlášení firmy klade za cíl učinit Google více přístupný a užitečný pro své uživatele. Firma naposledy měnila logo v roce 2013. Nové logo přichází tři týdny poté, co firma překvapivě vytvořila novou holdingovou firmu s názvem Alphabet, tedy abeceda.

Ta má sdružit mnoho dceřiných společností a oddělit hlavní aktivity v oblasti internetové reklamy od nových podniků, jako jsou auta bez řidiče, uvedly agentury AP a Reuters.