Uživatelé se přesto na Facebook vracejí, protože neustále doufají v opačný efekt - že se začnou cítit lépe poté, co stráví nějaký čas se svou online sítí přátel. Na Facebooku je registrovaná více než miliarda lidí a více než 650 milionů se připojí alespoň jednou denně, aby zjistili, co je nového u jejich přátel či na stránkách, k nimž se přihlásili.

Christina a Tobias zkoumali 123 subjektů těsně poté, co strávili nějakou dobu na Facebooku. Zjistili, že čím déle si sledovaný prohlížel obrázky a další obsah vložený ostatními uživateli, tím horší měl náladu.

Psychologové také zjistili, že jde patrně o specifický "facebookový efekt" - srovnávací skupiny, které trávily čas na internetu, ale ne na Facebooku, měly mnohem méně pokleslou náladu. Důvodem podle vědců může být skutečnost, že čas strávený na Facebooku je mnohem častěji vnímán jako "promarněný".

Proč se tedy tolik uživatelů stejně denně připojuje? To psychologové považují za důsledek chybného předvídání toho, co člověka udělá šťastným. Vědci to přirovnávají k lidem, kteří se chtějí pomstít v domnění, že se pak budou cítit líp - místo toho se cítí ještě hůř.