Tento zásadní krok by znamenal proměnu Facebooku z komunikačního prostředku a sociální sítě v platformu sociálního obsahu. Stejně tak jako uživatele spojuje hraní her (ačkoliv to může být otravné), tak by je spojoval i poslech hudby.

Hudba nebude přímo na serverech Facebooku, ale půjde o obsah zvenčí, neboli využití prostředků třetí strany. Jen tak mimochodem to je případ i facebookových her. Při jejich startu dáváte povolení třetí straně k přístupu k datům na váš profil.

Přátelé uvidí, co právě poslouchám

Na Facebooku by to pravděpodobně vypadalo tak, že si účet propojíte s hudebními službami od Spotify nebo Rhapsody, čímž dostanete přístup k obrovským hudebním knihovnám. Kdykoliv budete poslouchat hudbu, vaši přátelé uvidí, co vám leze do uší. A samozřejmě budou moci si skladbu také poslechnout.

Přístup ke streamovacím hudebním službám je placený. A otázkou také je, zda bude tato věc vůbec dostupná v České republice.

Každopádně má Facebook s asi 750 miliony uživateli šanci na sdílení hudby pořádně vydělat. O streamovacích firmách nemluvě. 22. září bude mít Facebook výroční konferenci, kde by měla být služba Facebook Music představena.

Ve sdílení hudebního vkusu nebude Facebook první

Facebook tak půjde dál než sociální sít Last.fm. Pokud ji neznáte, tak její princip spočívá v tom, že si do počítače nebo chytrého telefonu nahrajete program, který posílá na web informace o tom, co právě posloucháte. Přehrané skladby nebo alba se objevují na vašem profilu. Přátelé tak mohou sledovat, jakou muziku zrovna posloucháte nebo co nového do vaší sbírky přibylo.

Síť dle hudebního vkusu nabízí kapely, které by vám neměly uniknout, taktéž upozorňuje na koncerty. S ostatními samozřejmě můžete o hudbě (nebo čemkoliv jiném) hojně diskutovat.