„Skoro by se dalo říci, že se rozmáhá jakási reklamační turistika,“ přiznal Blesku marketingový ředitel Petr Šatný z CK Alexandria. „Mnozí si ale neuvědomují, že pokud spor nevyhrají, soud jim náklady – často vysoce převyšující žalovanou částku, předepíše k úhradě,“ dodává.

Že stížnosti klientů často vycházejí z nerespektování místních specifik potvrzuje i Michal Přibyl z cestovní agentury Levné zájezdy.cz. „Třeba když si turisté stěžovali, že na recepci tureckého hotelu se mluvilo jen turecky nebo anglicky, takže museli žádat o tlumočení delegátku. Ve stížnosti doslova stálo: To nemůžete zajistit na recepci alespoň jednoho Turka, který by uměl česky?“

Dovolenou nám kazili naši sousedi. Ač oba věkem přes padesát, oddávali se každou noc pravidelně hlasitému sexu při otevřeném okně. S takovými sousedy třicetiletý člověk na vlastní sex ani nemá chuť a ztrácí tak radost z dovolené.“

„Byli jsme na dovolené na začátku sezony. V letovisku byl prazvláštní klid, restaurace, bary i atrakce byly sice otevřené, ale v nich málo lidí. Stejně tak na pláži. Prostě to nemělo tu správnou atmosféru rušné dovolené.“

„Jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali využívat polopenzi a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení.“

Bulharsko

„Byli jsme naprosto šokováni, kolik je v hotelu kromě Čechů i dalších cizinců a na pláži bylo dokonce i mnoho Bulharů.“

Španělsko

„Dovolená byla moc pěkná, ale do hotelu, kde jsou Češi takto diskriminováni, už víckrát nepojedu. Při odjezdu totiž museli všichni Češi vyklidit pokoj již ve 12 hodin a ještě na to byli upozorněni velkou cedulí na recepci »CHECK OUT 12:00« (termín pro odhlášení – pozn. redakce).“

Řecko

„Na pláži jsme si dali gyros a to vůbec nebyl gyros, jak má být. To když si ho dám u nás na nádraží, to je gyros, ale tohle...“

A ještě jedna z nedávné historie, kdy se u zájezdů platily zvlášť letištní taxy a palivové příplatky: „Měli jsme zaplaceny letištní taxy, ale z letiště na hotel jsme jeli autobusem stejně jako ostatní klienti...“