Pan Petr si vždycky přál podívat se do Jižní Ameriky a dlouho na svou vysněnou dovolenou šetřil. Letos se mu to konečně povedlo a vypravil se do Bogoty s leteckou společností Lufthansa. Let měl být jen s jedním přestupem ve Frankfurtu, takže se vše zdálo ideální. Realita byla ale bohužel jiná -  letadlo mělo nakonec celých 18,5 hodiny zpoždění a tak pan Petr přišel bezmála o celý den zaplacené dovolené.

Kompenzaci žádejte přes internet na portálu Náhrady.cz

logo nahrady.cz
Autor: Náhrady.cz
„To je typický příklad, kdy má cestující nárok na kompenzaci,“ upozorňuje Ivo Brokeš, jednatel společnosti Náhrady.cz. „Letecké společnost sice panu Petrovi zajistila ve Frankfurtu hotel a dopravu do hotelu a zpět zdarma, ale současně by měla panu Petrovi poskytnout náhradu za zpoždění. To se ale nestalo,“ dodává.

Letecká společnost totiž, jak bývá zvykem, hřešila na to, že pan

Strávili jste dlouhé hodiny na letišti kvůli stávce nebo zpoždění? Možná nevíte, že máte nárok na náhradu až 15 000 korun
Autor: Istock Photo
Petr neznal směrnici EU z roku 2004 a nevěděl, že mu náleží náhrada za zpožděný let až 600 Euro, tedy 15 000 korun. I kdyby tuto možnost znal, pravděpodobně by se mu jako mnoha cestujícím stalo, že by se společnost začala vymlouvat a celý proces by zdržovala. Kamarádka panu Petrovi proto poradila, aby se obrátil na odborníky z Náhrady.cz, kteří mu pomohou náhradu z letecké společnosti vymoci. Ti vyhodnotili jeho stížnost jako oprávněnou a začaly vymáhat částku 15 000 korun po letecké společnosti Lufthansa. Podařilo se, a tak si nakonec bude moci pořídit další pěknou dovolenou!