Klienti podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomia Okamury nemají nárok na peníze z pojištění proti úpadku a na soud by se měli obrátit, pokud jim firma jejich peníze sama nevrátí. Počet lidí s koupeným zájezdem Sunny Days už dříve Okamura odhadl na několik set.

V pátek oznámila pojišťovna Generali, že se Sunny Days neprodloužila smlouvu o pojištění proti úpadku na letošní rok >>

"Pakliže cestovní kancelář ukončí činnost (koncesovaná živnost) a transformuje se na cestovní agenturu (volná živnost), což je v tomto okamžiku případ CK Sunny Days, tak se nejedná o krach a klienti nemají v této situaci nárok na vyplacení svých peněz z pojištění proti úpadku. Právě proto by měla v tomto případě cestovní kancelář sama neprodleně peníze za zaplacené zájezdy klientům vrátit," uvedl Okamura.

Pokud by Sunny Days peníze klientům sama nevyplatila, museli by se jich domáhat soudně na základě platné cestovní smlouvy. "Dalším řešením může být také to, že CK Sunny Days může najít jinou cestovní kancelář, která by převzala závazky vůči klientům, kteří již mají zakoupené zájezdy, a tato jiná cestovní kancelář uzavře s klientem nové cestovní smlouvy, klient však musí s tímto řešením souhlasit," doplnil mluvčí AČCKA.

Klienti Sunny Days, kteří mají zakoupené zájezdy s odlety do konce ledna, by ovšem podle Okamury měli k odletům přijít, jinak jim zájezd propadne. Do neděle je totiž cestovní kancelář stále ještě řádně pojištěna proti úpadku, a je tak ze strany klienta nutné dodržet cestovní smlouvu. Na neděli je podle Okamury plánovaný odlet charterového letu s klienty Sunny Days do Egypta. V této zemi má nyní cestovní kancelář zhruba padesátku klientů, odhadl už dříve mluvčí AČCKA.