Podle dotazníkového šetření Agentury českých cestovních kanceláří a agentur a agentury NMS Market Research, které proběhlo v dubnu letošního roku, 57 % z Čechů, kteří nějakou dovolenou letos plánují, vycestuje někam do zahraničí, obvykle ale zároveň stráví i několik svých volných dnů také v České republice (66 %).

PRŮMĚRNÉ VÝDAJE

Celkem 72 % Čechů si letos dovolenou určitě dopřeje, přičemž 47 % z nich dokonce více než jednu. Hlavní dovolená českých turistů trvá přitom obvykle 7 až 10 dní, to ve 44 % případů, u 39 % přesáhne její délka 10 dní. Průměrné výdaje za delší dovolenou činí za poslední tři roky 12 580 Kč. Tento fakt se dlouhodobě příliš nemění, podle průzkumu letos více jak polovina Čechů plánuje za hlavní dovolenou utratit do 10 000 Kč, jen pětina je naopak ochotna investovat vyšší částky a vydá za ní více než dvojnásobek.

MLADÍ ZA POZNÁNÍM

Nejčastějšími typy dovolených budou letos pobytové a poznávací. Zatímco aktivní a poznávací cestování je spíše pro mladší turisty, pobytové a lázeňské dovolené jsou oblíbené napříč věkovými skupinami. To potvrzují cestovní kanceláře, jejichž nejčastějšími klienty jsou rodiny s dětmi v segmentu pobytových zájezdů a senioři u zájezdů do lázní.

POLETÍ TŘETINA

Více než polovina Čechů (52 %) vyrazí letos na dovolenou automobilem. Autobusy či vlaky preferuje jen menšina, třetina Čechů poletí. Preference ohledně ubytování na dovolené jsou poměrně různorodé. Nejčastěji čeští turisté vybírají hotel či penzion s polopenzí.

 

Fotogalerie
2 fotografie