Ukázal obraz namalovaný těsně před smrtí, dopis na rozloučenou, šaty, které jí chtěl obléci do rakve, vlas Ivety z místa neštěstí, a teď i urnu. Do toho se pere, uráží a vede válku se zpěvaččinou rodinou. Z toho, co vdovec po smrti Ivety Bartošové (†48) vyvádí, až mrazí. A vyznat se v jeho chování mají problém i odborníci. „Pokud ta bolest je skutečná a pozůstalé bolí to, že o milovanou osobu přišli, tak se dost často chovají nelogicky. Je ale otázka, jestli pan Rychtář skutečně trpí, nebo si užívá posledního záchvěvu mediální slávy. A to nikdo nerozezná,“ okomentoval Rychtářovo chování psycholog Jeroným Klimeš.

Vdovec jako role

V Josefově případě ale může jít i o něco jiného. „Oba partneři měli komediantský způsob k médiím. Je otázka, jestli celý život paní Bartošové nebyl jedno velké divadlo. V jejím případě byly poslední roky jako scéna, kde hrála. Pro ni to bylo to »Léto, léto mé«, kdy naposledy zatancovala a odešla. Jako má někdo národní scénu, tak ona měla scénu v médiích,“ předestřel psycholog Blesku svůj názor.

Poslední představení

„To, že paní Bartošová byla s panem Rychtářem, to bylo z toho důvodu, že byla stejná krevní skupina. Ona už odešla a on s jejími rekvizitami tu hru bude ještě chvíli hrát, a pak zmizí. Je to něco jako jeho derniéra,“ popsal Klimeš to, jak vdovcovo pózování se zpěvaččinými ostatky působí. „Je tedy otázka, jestli oplakává milovanou ženu, nebo oplakává svoji derniéru. V tom případě by ty emoce byly autentický. Iveta mu odešla a jemu skončilo angažmá,“ dodal psycholog.

Je třeba dodat, že fotografie vdovce s urnou vznikly v režii samotného Josefa Rychtáře. Udělal je (a prostřednictvím agentury přeprodal) jeho dvorní fotograf.

1991671:gallery:true:true