„Finální scéna se točila v tramvajové vozovně v pražských Střešovicích,“ prozradil Blesku za Českou televizi kreativní producent Jan Maxa. „Postavili jsme tam repliku fontány od Národního muzea a za ní bylo zelené pozadí, kam se pak počítačem naklíčovaly reálie,“ popsal, jak vznikala nejdramatičtější scéna filmu, který čeká premiéra 21. srpna. A také vysvětlil, proč museli filmaři improvizovat. „Na veřejnosti by to nešlo natáčet. A hlavně dnes u Muzea nejezdí ani tramvaje…“ dodal Maxa.

Hořící člověk tak aspoň neděsil veřejnost na Václavském náměstí. A strach nemusel mít ani samotný představitel upáleného studenta Viktor Zavadil (26). Místo herce se totiž polil hořlavinou a zapálil kaskadér. „Obraz Palachova rozloučení se s lidskou podobou, když to řeknu takhle drsně, je dělaný v jednom záběru. Takže to není náročné pro režiséra, ale pro realizační složky – kaskadéry, zvláštní efekty…“ svěřil Blesku režisér Robert Sedláček (45). Při rekonstrukci Palachova tragického činu tvůrci vycházeli z výpovědí zaznamenaných v policejních protokolech. „Samozřejmě se rozcházejí, jako každá věc viděná z různých úhlů a míst. Nějakou jsme ale museli vybrat – jakou, to neřeknu… To už potom bude předmětem internetových hádek,“ dodal režisér s úsměvem.

Fotogalerie
8 fotografií