„Clonu jsem nebrala ani jako seriál. Těch sedm dílů bylo jako jeden velký dlouhý film. Rozhodně mi to otevřelo nové obzory i pohled na televizi,“ říká Vica Kerekes. „Miluji akční věci a práci v terénu a taky jsem byla jedinou ženou ve vyšetřovacím týmu, to mě okamžitě přesvědčilo, abych po této roli sáhla.“

Ostatně, která herečka by takovou práci nepřijala? S režisérem Tomášem Řehořkem se mi pracovalo skvěle, umí taky herce motivovat i pochválit a poděkovat,“ konstatuje herečka.

Svlékne se?

Mužská část publika se má rozhodně na co těšit, protože stejně jako v Nestydovi, Mužích v naději nebo v Příběhu kmotra ji uvidí nahou. Na lechtivou scénu dojde už ve třetím dílu.

Na začátku je tragédie

Seriál je natočen podle scénáře Marka Epsteina. Vypráví příběh mladíka Romana (Kryštof Hádek), kterého nepřijali na filmovou školu. Z protekce se pak dostane k brigádě policejního fotografa. Jeho otec (Jan Hartl) totiž pracuje u dopravní policie a pětadvacetiletý Roman se dostane k focení dopravních nehod.

Při jedné rutinní dopravácké akci se banálně vyhlížející výjezd změní v tragédii, při níž Romanův otec umírá pod koly projíždějícího automobilu, který okamžitě po nehodě zmizí. Roman zůstává sám se svou matkou (Taťjana Medvecká), touží po pomstě a začíná po vrahovi pátrat na vlastní pěst.

Sedm dílů pro pět detektivů

Amatérskému detektivovi ale dojde, že sám toho moc nezmůže, a spojí se s kriminální policií, s oddělením v odlehlém traktu dopravního inspektorátu, kam chodíval se svým otcem na brigádu. Potkává zde majora Bártu (Viktor Preiss), sympatickou Nikolu (Vica Kerekes), mladého policistu Borka (Rostislav Novák) a zkušenéhovyšetřovatele Tomáše (David Novotný). Díky tomu se dostane k vyšetřování řady zajímavých případů.

Režisérovo přiznání

Režisér Tomáš Řehořek byl z práce na seriálu nadšený. „Z výsledku práce mám radost a moc bych si přál, aby si Clona našla své diváky. Poprvé v mé praxi jsem měl pocit, že mi postavy vrací víc, než jim dávám. Pokud bych měl charakterizovat osobní rovinu – spolupráce s našimi herci byla pro mě jedna z nejpříjemnějších součástí natáčení.“