Průnik do tzv. vysoké módy nebo také krejčoviny v podání španělského návrháře Alfreda Villaby a jeho kolekce COUTURE 2015. Klenotnický dům Bvlgari v důstojné společnosti ikonické zn. Emilo Pucci. Představení kolekce AW/2015 od Dolce&Gabbana. Prezentace renomovaných konfekčních značek, jež vize Olympu módy přetavují do kolekcí, na něž ulice peněženkou dosáhne. A v neposlední řadě přehlídky českých návrhářů. Zavedených tvůrců i nadějných talentů. To vše spolu s řadou doprovodných, s tématem módy spjatých akcí, talk show, Unique Fashion Week, jehož letos prezentuje slogan „We are Unique, We are Fashion,“ nabízí. Do jaké míry toto tvrzení platí, ať posoudí návštěvníci. Veřejnost, k níž směřuje.

Glamour pel

Konfrontaci české scény se zahraničím atraktivně koření nejen účast Alafreda Villaby, jenž obléká světovou high society včetně hollywoodských hvězd, ale i tvář zn. Dolce&Gabbana, španělský model Chris Elson. V neposlední řadě také supermodelka a partnerka UPW, Petra Němcová, která v rámci Unique Fashion Week tradičně uspořádá charitativní galavečeři pro svou nadaci Happy Hearts Fund. Mimochodem, když ji začátkem léta dělala v New Yorku, ke stolům zasedlo pět set významných hostů z celého světa. Včetně Billa Clintona a ona vybrala dva a půl miliónů USD. Tolik se jí v Muzeu hudby, kde se večeře koná, nepodaří. Nicméně s prázdnou neodejde. Místo u tabule čítá několik desítek tisíc Kč…

A co ulice?

Masové veřejnosti bude patřit Slovanský dům, kde od pátku maratón prestižních konfekčních značek i prezentace nadějných i zavedených oděvních tvůrců včetně fashion talks, probíhá. Za zmínku rozhodně stojí i POP UP store, v němž lze zakoupit modely mladých návrhářů včetně designových doplňků. A v konfrontaci s nimi je tu i prodejní instalace zmíněné kolekce COUTURE 2015 Alfreda Villaby. Jeho modely za vidění rozhodně stojí, byť je jejich cena nedosažitelně závratná.

P.S.

Minulý týden proběhl v Praze Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend. Skončil v neděli a od dnešního pondělka startuje Unique Fashion Week. Přiznejme si, že si česká veřejnost, dokonce i ta parádivá, obě akce poněkud plete. Módní weekendy a weeky jí jaksi splývají. Od tohoto roku by ale neměly.

Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend zacílil na ryze českou scénu, autorskou tvorbu úderných talentů i renomovaných návrhářů. Unique Fashion Week je oproti němu komerčněji zaměřený. Módě více otevírá náruč, bere v potaz různorodé gusto společnosti, jehož podstatu vkusu, vnímání módy bankovní konto nijak zvlášť neovlivňuje. Také nutno říci, že i UFW na talentované začínající návrháře pamatuje. Představuje kreativitu studentů. V čele se soutěží Black Card, kde vítěz obdrží hotovost padesát tisíc koruna a možnost se po dva roky prezentovat na molu UFW.

Ano, je to tak. Začínající UFW i uplynulý MBPFW si svým zadáním nekonkurují. Jejich koncepty jsou různé, každý jinak míří k pozornosti o módu se zajímajícího návštěvníka, který na rozličnosti těchto akcí jen v dojmech, inspiraci vydělá.

Fotogalerie
9 fotografií