Loni na podzim, v době moderování magazínu Přísně tajné, byl pár Pomeje - Bartošová oblíbeným terčem Tofiho sarkastických (a musím uznat, že vtipných) poznámek. Zejména Jirka byl pro Sagiho naprosto nestravitelný. Běda tomu, kdo by jej chtěl na obrazovce chválit, což nikoho ani nenapadlo. Už při sebemenším náznaku něčeho takového Tofimu nabíhaly žíly na čele. Až to chvílemi vypadalo jako řevnivost…

Fotogalerie
1 fotografie


Nyní je vše jinak. Teda pokud jde o Ivetu Bartošovou, kterou Tofi v současnosti označuje za největší hvězdu českého showbyznysu. Což si zatím nedovolil jednoznačně tvrdit ani Pomeje. Proč se tedy Sagi v případě Ivety tak razantně angažuje – ztratil paměť, změnil vkus, byl udeřen do hlavy? Nic takového. Napsal jen libreto k připravovanému muzikálu Děti ráje, těžícího z hitů Michala Davida, kde ústřední roli ztvárňuje Iveta. To ona je dívkou, která od osmdesátých let dospěla v ženu, má o dvacet roků víc.

„Když jsem libreto dopisoval, myslel jsem na Ivetu. Známe se od osmdesátých let a vím, že je to pohodová holka, která v showbyznysu hodně dokázala. Jednu dobu jsme dokonce bydleli vedle sebe na Pankráci. Pikantní navíc je, že příběh mé hrdinky se velkou měrou podobá životnímu příběhu Ivety,“ rozplývá se Sagi v tisku.

Euforie plný Sagvan rozhodně přívlastkem pohodová u Bartošové nešetří. Stejně jako se v kdejakém vyjádření neopomene zmínit, že „Iveta jde do toho naplno“. Dokonce se nechal slyšet: „Když jsme s producentem Viktorem Mrázem Ivetu pozvali na schůzku, měli jsme po všech těch článcích v novinách strach, co přijde za mimoňku. Ale dorazila pohodová holka, která skvěle vypadá a chce do toho jít naplno.“ Když tohle řekne zákulisím showbyznysu protřelý Tofi, tak by jeden zaplakal…

A Iveta Tofimu jeho blahořečení podobně stupidní, leč láskyplnou mincí se slzami v očích oplácí: „Sagi je skvělý kluk a jsem moc ráda, že spolu zase budeme pracovat. Na tuhle roli jsem čekala celý život a věřím, že nikoho nezklamu. Když vidím ty nadšené děti, které v muzikálu hrají, tak vidím sama sebe, když jsem začínala. Je to opravdu moc krásné…“

Profík Tofi nicméně ví, že tato selanka, dojemné setkání čtyřicátníků po dvaceti letech, nestačí. Je mu jasné, že musí přidat něco kontroverze, aby udržel zájem potencionálního diváka. Proto se neostýchá tvrdit: Děkujeme těm, co vykopli Ivetu z muzikálu Mona Lisa a řekli, že je neschopná, tragická, v zoufalé situaci. Dali nám tím největší hvězdu, která tady existuje. Nikdy bych do Dětí ráje neobsadil Lucii Bílou, protože ta už je vyždímaná.“ Nutno říci, že Pomeje, který je od Ivety odstřižený a natáčí v Polsku, by to lépe neuměl.

Další hvězda muzikálu, jež bude jistě do hlediště táhnout, Lukáš Vaculík, se od této frašky naštěstí distancuje. Takové exhibice mu nejsou vlastní, při styku s médii trpí a povinně se zúčastňuje jen promo akcí s Dětmi ráje spojených. „Kamarád do deště, Sagi, ctí jeho mentalitu a nikde s jeho image nekupčí. Ví, kam až může u Vaculíka zajít. Vystačí si tedy s Ivetou. S vědomím, že pro solidního Lukáše sice role diskžokeje představuje zajímavou gáži, ale jen v rámci jistých pravidel..

Čtyřiačtyřicetiletý Tofi zkrátka patří ke šťastlivcům, razícím heslo, že účel světí prostředky. Neřeší, že včera řekl něco jiného, než tvrdí dnes. Zřejmě má - stejně jako jím kritizovaný Pomeje - pocit, že svaté, temperamentem znásobené nadšení pro věc, obhájí vše. Ostatně tito pánové toho mají společného víc. Dokáží na správných místech leštit kliky a zároveň vystupovat jako největší borci na světě. S reklamou pracují jak se sbíječkou, své projekty křiklavě vychvalují jako trhovci. Z negativní informace udělají pozitivní, jsou mistrní dogmatici, nebojí se drsných výroků. To všechno pro slávu a prachy, na nichž jistě není nic špatného. Diskutabilní jsou jen jejich marketingové triky a bláboly, jimiž chtějí dojít do cíle. Ale to neznamená, že jej nedosáhnou. V showbyznysu vyšší etický princip příliš nefunguje a rozhodně si za něj nikdo nic nekoupí...