283164:gallery:true:true

Ples v opeře, oslnivý pozůstatek Rakouska Uherska, patří především Vídni, kde probíhá každý rok (letos 19. února). Pražská metropole se ale k této tradici chová vlažně - bál, který se ve Státní opeře Praha o víkendu uskutečnil, měl pauzu čtrnáct let.

Fotogalerie
9 fotografií

Ples v opeře má být vždycky výjimečný. Jeho účastníky počínaje, kreacemi žen na parketu konče. Ples v opeře totiž patří velkému světu. Bezstarostnosti a dokonalému luxusu. Tomu odpovídá i dress - code: buď tzv. Black Tie (pánové smoking, dámy dlouhé večerní šaty) nebo ještě lépe tzv. White Tie (on frak, vesta, bílý motýlek; ona velká večerní toaleta).

Vídeň požadavek oslnivé výlučnosti vždycky splňuje. Na zdejší Ples v opeře slyší slovutní politici, finančníci, vědci, umělci. Pokaždé tu jsou světové hvězdy společenských rubrik a nějací ti skandálky opředení výstředníci, jež akci pikantně koření. Bohatí snobové pak platí nemalé prachy za vstupenku, aby byli u toho. A zdaleka ne na každého z nich se dostane.

Pražský Ples v opeře, který paradoxně nezorganizoval Čech, nýbrž německý dirigent Friedemann Riehle, se s Vídní opravdu srovnávat nemůže. Na to mu chyběl potřebný glanc. Nedostávalo se ani hvězdných, světově populárních hostů. Úspěšná podnikatelka Ivana Trumpová, člen slavných Deep Purple, Ian Gillan a pár tváří modelingu nemohlo se vší úctou na takový, světoběžníky prošpikovaný podnik postačit. O úrovni občerstvení nemluvě. Tady byly vysoké jen ceny, jež byly v přímém protikladu s mizernou bufetovou kvalitou. Mimochodem, mnohem lepší servis má každý venkovský candrbál!