Jak řešit záludnosti při nahlašování nehod? Jaký je správný postup, když svým autem do někoho nabouráte?

Můžu si nabídky pojištění před podpisem smlouvy od zaměstnanců pojišťoven nahrávat a pak je použít při pojistném plnění, když nebudou souhlasit s písemnou schválně nepřehlednou formou? (JARDA) 
Dobrý den. Pokud považujete nějaké pasáže smlouvy za nepřehledné, tak si je raději nechte vysvětlit tak, abyste je pochopil. A pokud to zástupce pojišťovny nedokáže, tak s ním smlouvu nepodepisujte a běžte za tím, který to umí. V ČP máme určitě víc těch druhých :-) Děkuji Vám všem za dotazy a přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na havarijní pojištění. Moje auto bylo nabouráno na parkovišti, auto je k odpisu. Pojišťovna pachatele mi však sdělila, že pokud budu škodu uplatňovat z havarijního pojištění, které mám u české pojišťovny, nic mi neproplatí. Je to normální přístup? díky (Peta) 
Dobrý den. Pokud víte, kdo vám auto poškodil nebo zcela zlikvidoval, je třeba aby o tom informoval svoji pojišťovnu a od té pak dostanete náhradu škody. Jak z havarijního, tak z povinného ručení ale škodu opravdu uplatnit nelze, protože podstatou pojištění je, aby vám byla škoda uhrazena v takové výši, ve které skutečně vznikla.
Zdravím jsem pojištěný u Český pojišťovny měl jsem před pár dny malou bouračku, nevolali jsme policii napsali jsme euroformulář a vše proběhlo v pohodě - jenom si stále nejsem jisty, co když se zpětně zjistí, že ta škoda byla vyšší než 100 tisíc. Co pak? díky (Ruda) 
Dobrý den. Pokud bude škoda vyšší jenom nepatrně, nic se neděje. Záleží také na tom, zda jste nabourali na potemnělé silnici a nebo za bílého dne. Jestliže by ale škoda byla třeba 250 tisíc , tak by pojišťovna zaplatila viníkovi celou náhradu škody a po majiteli povinného ručení by jí pak mohla chtít zpět. Máte-li tedy pochybnosti o tom, zda škoda není vyšší než 100 tisíc korun, raději policii zavolejte.
Pane Bálku, jsem Vaší klientkou, mám u Vás pojištěný dům a domácnost, chtěla bych se zeptat, jest-li mě pojistíte proti krádeži. Mám na mysli krádež, kdy mě okradou na ulici o kabelku, a tak podobě. Děkuji (Yveta Karasová) 
Dobrý den, paní Karasová. Pokud budete mít pojištěnou domácnost a okradou vás, ČP vám škodu nahradí. Podmínkou je, že šlo o násilí, takže budeme potřebovat policejní protokol.
dobry den pane Balku, pokazde kdyz volam na linku Klientskeho servisu, operatorka mne vzdy obtezuje doplnujicimi otazkami ohledne jinych pojsitek , kdyz je linka placena nebylo by lepsi hovor zkratit tim ze se me pokazde nebude ptat na dalsi pojistky a jejich sjednani dekuji (Jakub Slabotinský) 
Dobrý den. Hovor na lince Klientského servisu je dialogem, takže pokud nechcete debatovat o jiných pojistkách, sdělte to prosím operátorovi přímo. Někdy se ale stane, že v rámci takového rozhovoru klient zjistí, že žije v mylné představě o tom, že má kryté určité riziko - a ono tomu tak není. A v takovém případě je rád, že dostane informace. Je to zkrátka individuální.
at do 100 tisic škody jezdi rovnou pojištovaci kdyz jste to s policii a vladou tak dojednali .to mam vozit lejstra neco špatne vypišu a už vidim ty dohady na pojištovně .nabourame a budem oba ridiči otřeseni a v šoku a budem neco sepisovat v mrazu a dešti . (čenda) 
Dobrý den. Budete-li v šoku, rozhodně policii zavolejte. Záznam o dopravní nehodě je určený pro nehody bez zranění. A pokud byste pouze něco vypsali špatně, lze pak informace doplnit a opravit. Kvůli špatně napsanému údaji v záznamu o dopravní nehodě vám Ceská pojišťovna nebude odmítat zaplatit škodu.
Mám doma 5 motorek, veteránů, jezdím na srazy a soutěže, jsou v perfektním stavu, jen "o něco starší". O kolik se mi tento koníček letos prodraží? (tomino) 
Dobrý den. Ptáte-li se na povinné ručení pro vaše veterány, pak záleží na konkrétním vozidle. Každé má jinou sazbu. Jako majitel veteránů jistě víte, že za povinné ručení platíte pouze jednu dvanáctinu běžné sazby, protože veteráni nepředstavují na silnicích takové riziko, jako běžná auta.
Proč mi pojišťovna posílá navýšení úrazových pojistek, musím s rím souhlasit a doplatit rozdíl? (Hana Zimová) 
Dobrý den, neznám bohužel detaily vaší pojistné smlouvy. Jste-li klientem ČP, obraťte se prosím na Klientský servis, který má číslo 841 114 114. A pokud nebudete spokojeni, napište na mailovou adresu stiznosti@cpoj.cz.
Dobrý den, rád bych se zeptal co si myslite o povinnosti nahlasovat policii nehodu az od 100 tisíc. Nemyslíte, že je zde větší prostor jak dostat z pojišťovny podvodem více peněz? (Tomáš) 
Dobrý den. Každá pojišťovna si hlídá to, aby nedocházelo k pojistným podvodům. Ostatně - pojistný podvod je trestným činem, takže to není žádná legrace... Stotisícový limit bez účasti policie u drobnmých nehod je výhodný především pro policii, která nemusí vyjíždět ke každému naklepnutému blatníku, ale i pro samotné motoristy, kteří nemusí dlouhé desítky minut, někdy i hodin čekat na její příjezd a nemusí ostatním zablokovat dopravu ve městě. A pojišťovny mají zkušené likvidátory, případně detektivy, kteří si dokáží poradit. Alespoň v ČP to platí určitě.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co se stane, když na místě nehody bude viník souhlasit se svojí vinou, vyplníme euroformulář a on později začne tvrdit, že to bylo jinak a souhlasil s tím pouze proto, že by l v šoku, pod nátlakem... (Petra) 
Záznam o dopravní nehodě je určený pro jednoznačné nehody bez zranění a se škodou do 100 tisíc korun. Pokud budete mít jakýkoliv náznak toho, že se viník k něhodě nechce hlásit, pak zavolejte policii.
Dobrý den, chtěla jsem se zepat jakým způsobem odškodnit škodu na vozidle. Vozidlo stálo u krajnice, kolem projíždějící hasiči (bez sirény a majáků) nám na vozidle urazili zrcátko (hodnota 6 000 Kč) nezastavili , bohužel se nám nepodařilo zaznamenat SPZ a vozidlo již nedohledali. Jak odškodním tuto škodu ze zákonného pojištění? děkuji za odpověĎ. aneta (aneta) 
Dobrý den. Už jsem se o tom zmiňoval. Neznáte-li viníka, neznáte bohužel ani pojišťovnu, se kterou má viník uzavřené povinné ručení. Takovou škodu lze nahradit z havarijního pojištění.
Česká pojišťovna rozhodla o dopravní nehodě před rozhodnutím správního orgánu. Správní orgán do 1 roka nerozhodl. Pojištěnec, který se odvolával správnímu orgánu Vám zaslal nesouhlas s rozhodnutím ČP a tato neměla tu slušnost ani odepsat. Dotaz: Existují nějaké termíny na odpověď ? (Ladislav) 
Dobrý den. Do tří měsíců je třeba podat odpověď, proč ještě nebyla škoda zlikvidována. Důvodů může být hodně a ČP je v takovém případě ani neovlivní. Ale informovat klienta, na co se čeká a co je třeba ještě dodat, musí.
Ptám se už teď, ale stejně nebude zodpovězeno (zmizí?) Poslal jsem platbu za pojištění domu, protože jste si nestrhli z konta. Část platby se mi vrátila. protože jste si z ní strhli životní pojištění a zbytek vrátili. Pojištění domu jste jednostraně vypověděli, po ověření obnovili, omluvili jste se a přesto poslali další složenku na již zaplacené. Není něco shnilého ve státě českobudějovickém? (Standa) 
Dobrý den, vidíte? Nezmizela! Ale z redakce Blesku vám opravdu konkrétně reagovat nedokážu. Pošlete prosím informaci o tom, co se stalo do ČP, stačí třeba mailem na stižnosti@cpoj.cz. Kolegové vám na ní bezpochyby odpoví. Pokud se stala chyba, je třeba ji napravit a vyřešit jednou pro vždy. Omluva je samozřejmostí, nikoliv řešením.
Není vaší firmě trapně, když zpoplatníte všechny služby a pak se v TV chlubíte ziskem ? Dovolili byste si to i v jiné zemi než je ČR ? ZRUŠTE POPLATKY !!! (Theofil) 
Dobrý den. To je častý názor, ale nesprávný. Nebo si umíte představit člověka, který bude uzavírat pojištění s pojišťovnou, která nevykazuje zisk? Tím pádem by přece neměl jistotu, že jí může důvěřovat, protože až od ní bude potřebovat peníze za pojistnou událost, ona je mít nebude. Nebo dokonce předtím zkrachuje. Pojišťovna, která nechce tvořit zisk, neexistuje. Služby ale zpoplatněné nemáme. Nabízíme konkrétní produkty za konkrétní ceny.
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, jak je možné ze zákonného pojištění odškodnit nehodu při které do nás narazilo hasičské auto (nehoukalo, ani němelo zaplé majáky) stáli jsme na krajnici, projelo kolem nás a při tomto průjezdu nám strhlo zrcátko ( škoda 6 000,- Kč), bohužel vozidlo nezastavilo a ani se nám jej nepodařilo vypátrat. Děkuji za odpověd.  (aaaa) 
Dorbý den. Z povinného ručení může pojišťovna zaplatit škodu poškozenému tehdy, jestliže je viník známý. Pokud nevíte, kdo škodu způsobil, není z jakého povinného ručení vyplácet. Jestliže ale bude v rámci neznámého pachatele kdokoliv zraněn, pak bude jeho zranění odškodněno z Garančního fondu České kanceláře pojistitelů, do kterého přispívají všechny pojišťovny v ČR, nabízející povinné ručení. Škodu na vašem vozidle bez viníka vám zaplatí pojišťovna z havarijního pojištění. Máte-li jej samozřejmě sjednané...
Proč vyžadujete zaplacení plného povinného ručení u auta starého 5 let(octávia),když pak platíte jen půlku(neptám se na DPH),bez upozornění a to ve vašem smluvním servise a po odsouhlasením vaším zaměstnancem a po absolutním splnění vašich podmínek nahlášení??? (Aleš Dostál) 
Stáří auta na sazbu povinného ručení vliv nemá. Poškodit své okolí můžete jak s novým mercedesem, tak i se stařičkou škodovkou. Z povinného ručení se totiž hradí škody kolem vás, vaše poškozené auto kryje havarijní pojištění (pokud si jej sjednáte).
Kde jsou k dispozici formuláře? (Aknilez) 
Dobrý den. Jsou na našem webu - www.ceskapojistovna.cz v sekci formuláře. Stačí si vybrat ten, který se hodí k vaší pojistné události.
kdyz se lidi prijdou pojistit tak neverohodne informujete lidi,pokud klijent ma otazku tak vy jemu odpovite ano taky toto je zahrnuto v pojisteni,lzete lzete a jen lzete ve vas prospech jen aby jste ziskali dalsiho pojistence.pak kdyz klient chce uhradu zjisti ze nic z toho co jste rekli nebyla pravda.pojistovna pak apeluje na to ze jste si mel precist pojistovaci podminky.moje otazka je a zni ,je to tak tezke si ziskat duveru? proc pravdive neinformujete klienta o pravdivosti pojistne smlouvy? fer je fer a klient se nemusi zdrzovat ctenim a taky mnohokrat ani lidi nerozumi tomu co se ve smlouve uvadi,nejsou vsichni vzdelani a tudis vam chteji verit co jim nabizite.myslim si ze u vas to je jako by jste prodavali spatny a nekvalitni vyrobek.jste velika ziskova spolecnost a tudis vase nabidka by mela byt na ty nejvyssi urovni a hlavne vzdy pravdiva. (jiri) 
Dobrý den, máte naprosto pravdu v tom, že bez důvěry se v pojišťovnictví pracovat nedá. Česká pojišťovna má více než 9 milionů smluv, takže jí dává důvěru několik milionů lidí. Jde o smluvní vztah, a ten se bez konkrétních informací, které je třeba přečíst, neobejde. Má-li tedy kdokoliv nejasnost, doporučuji před uzavřením jakékoliv smlouvy získat maximum informací.
pokud si pojistim havarijni pojistku a nabouram mela by hradit pojistovna vse a bez jakykoliv vymluv ze jsem udelala chybu a tudis bourala ,proto si snad pojistku platim abych byla pojistena ,proste stat se muze cokoli,nikdo nikdy neboura bezchybne,pojistovna by mela vsechno uhradit ,vyjimkou je jen alkohol ale i tak by mela za me zaplatit tomu druhemu zpusobenou skodu a pak tahat penize se me.pokud to tak neni nema smysl mit havarijni pojistku (xx) 
Dobrý den. Havarijní pojištění není totéž, co povinné ručení. Havarijním pojištěním chráníte sám sebe a je to věc dobrovolná. Povinným ručením naopak chráníte vše kolem sebe a musíte jej mít sjednané povinně.
Zajímalo by mě jaké školy jste vystudoval. (Petr) 
Dobrý den, vystudoval jsem Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy.
Dobrý den,rád bych věděl, zda je pro uzavření havarijního pojištění nutná faktura o nákupu vozu, či zda obecnou hodnotu vozu určuje pojišťovna dle svých tabulek. Jedná se o individuální dovoz ze Německa. Díky (Mareš) 
Dobrý den, cenu vozidla oznamuje pojišťovně vždy majitel. A měla by odrážet skutečnou hodnotu jeho automobilu.