Cenu za nejlepší film, za nejlepší režii, scénář, hudbu, kameru a mnoho dalších získal snímek Masaryk. Celkem jich bylo dvanáct. „Nepředpokládal jsem to. Předpokládal jsem, že se akademie tak zhruba v polovině případů přikloní k jiným filmům, a rozdělí ceny tak nějak na půl mezi Masaryka a ty další tituly. Je ale možné, že někteří akademici například snímek Anthropoid nepovažovali za dostatečně český, a tak právě proto šly takřka všechny ceny Masarykovi,“ řekl v rozhovoru pro Radiožurnál filmový kritik Pavel Sladký.

Lvem oceněný vtipálek Oldřich Kaiser: Partnerka nic nedostala, už má léta! Markéta Reinischová, Lukáš Červený

Podle něho by se navíc pro snímek nemělo vůbec hlasovat, když má oficiální premiéru až příští týden. „V podstatě se Čeští lvi stali vyvrcholením propagační a reklamní strategie tohoto filmu a součástí PR Masaryka,“ nechal se slyšet. Akademii, která o filmech rozhodovala, vyčítá, že se vykašlali na ostatní loňské snímky.

Simona Stašová - Český lev David Turek, Lukáš Červený

„Pravděpodobně šlo o to, že minulý rok považovali producenti za slabší, zhodnotili realisticky svoje šance na úspěch a rozhodli se s filmem, který v rámci toho českého kontextu musí působit výpravně až efektně, že vstoupí do konkurence s těmi ostatními tituly, a navíc, že snímek uvedou na konci roku, a většina akademiků ho tak musela vidět pouze v odkazu čili ne v kině, ale u sebe doma na počítači, a tak rozhodlo, že měli film v čerstvé paměti. A můžeme trošku ironicky říct, že akademici mají krátkou paměť, protože na spoustu dalších filmů jednoduše potom zapomněli,“ dodal.

Filip Renč: Lída Baarová by měla víc nominací s jiným režisérem! David Turek, Lukáš Červený

123 fotografií