„Polský distributor a televize si nadiktovali podmínky, co ve filmu chtějí a co ne. Nechali jsme ho předabovat, vystříhali jsme sexuální scény a Ewa Farna, která je tam hvězda, nazpívala v jejich jazyce hlavní píseň. Tu už teď hrají čtyři největší polská rádia,“ pyšní se producent filmu Pavel Pásek.

Ten věří, že i u našich severních sousedů, kde žije 38,5 milionu potencionálních diváků, má film šanci na úspěch. Titulní mužské postavy hrají totiž dvě velké polské hvězdy Pawel Delag (46) a Michal Žebrowski (44). V české verzi jim hlas propůjčili dva charizmatičtí herci – Jiří Dvořák (49) a Michal Dlouhý (48).

Zatím měla tato romantická komedie, která připomíná českou variaci na Deník Bridget Jonesové, úspěšnou premiéru v Česku a na Slovensku a producent Pavel Pásek, jenž produkoval i Kameňáky, upozorňuje, že tento film je oproti jeho předchozí tvorbě úplně jiný. „Kameňáky byly sice neuvěřitelně úspěšné, ale já bych byl nerad, kdyby si lidé mysleli, že tohle bude další ztřeštěná komedie,“ říká Pásek.

Film je natočený podle slovenského bestselleru Evy (Evity) Urbaníkové. Na slavnostní premiéře publikum u závěrečných titulků bylo dojaté a bouřlivě tleskalo. Ti, kteří film ještě neviděli, by se mohli nechat zlákat pozváním samotného producenta: „Hlavně bych byl rád, aby přišly ženy, protože každá se v tom filmu pozná, a když nepozná sebe, pozná někoho ze svého okolí.“

Video
Video se připravuje ...

Klára Issová, Táňa Pauhofová a Ondřej Sokol ve filmu podle bestselleru Evy Urbaníkové @vsechnonebonic

Pavel Pásek: Jak správně produkovat film

„Spousta lidí si myslí, že producent je sponzor. Ve skutečnosti je producent takový majitel továrny. Sežene peníze, najme dělníky, v tomto případě herce, režiséry, kameramany atd. Udělá výrobek, tedy film, a musí ho prodat tak, aby na něm vydělal,“ říká Pásek, kterého na filmové produkci láká hlavně příprava.

Když se jedná o tom, jak bude film vypadat, kdo tam bude hrát a kdo bude za kamerou. V momentě, kdy je natáčení v plném proudu, tak se s těmi lidmi chvilkami až nenávidí a vnímá je jako ty, kteří ho chtějí připravit o peníze.

„O úspěchu filmu rozhoduje 21 dní. Pokud lidi během prvních tří týdnů na něj chodí, tak ho kina hrají dál, jestliže lidi nechodí, stáhnou ho. A pak jsou ještě další potíže,“ líčí producent a hned je vyjmenovává: „V létě, když je hezky, lidi do kina nepůjdou. To samé, když v televizi dávají mistrovství světa v hokeji nebo olympiádu. Jedna z nejdůležitějších věcí je, vybrat správné datum premiéry.“

Důležitý je i název. Člověk musí jít kolem plakátu a říct si: „Ty jo, na to musím jít.“ Například další film, který Pásek připravuje, je podle knihy Haliny Pawlowské (61) , režíruje ho Filip Renč (51) a jmenuje se Proč jsem se neoběsila.

„Ovšem uvažujeme o tom, že se to bude jmenovat Zoufalé ženy dělají zoufalé věci, a ve finále já musím říct, který název to bude,“ říká Pásek a hned uvádí proč: „V návštěvnosti to může znamenat rozdíl sto tisíc diváků, což jsou v tržbách miliony.“

A kolik musí přijít lidí, aby film vydělal? „Záleží na tom, jak producent sežene peníze a kolik do toho dá z vlastních zdrojů. Někdy to může mít tak pokryté, že nebude potřebovat ani jednoho diváka,“ vysvětluje Pásek a dodává: „Ideální stav je, aby před prvním návštěvníkem, který půjde do kina, měl producent film zaplacený. Tak to mívám i já.“

Video
Video se připravuje ...

Videoklip Ewy Farne k filmu Všechno nebo nic youtube

Fotogalerie
36 fotografií