Kulisy, dekorace a další technické nezbytnosti zatím do divadla Goja Music Hall přivezlo na čtyřicet kamionů a mezi nimi je i očekávaná a pěkně těžká rekvizita: téměř třímetrový slon, který má své místo hned na začátku děje. „Dokáže hýbat hlavou. Na výšku má 2,35 metru a váží 250 kilogramů. Je jako živý a stál 200 tisíc. Ovládat ho budou dva pořádní chlapi,“ prozrazuje producent muzikálu František Janeček (69).
Scéna, která se rodí už od dubna a je čtyřikrát větší než původní londýnská, pomalu dostává jasné obrysy. Portál je dlouhý 35 metrů, hluboký 13 metrů a sahat bude do desetimetrové výšky. O to, aby vše klaplo, se stará deset techniků. Výzdoba bude začínat už ve foyer divadla a bude postupně přecházet do hlediště.
Janeček ukázal kulisy Fantoma opery: Přivezlo je 40 kamionů! Petr Macek, Petr Soukup
Divák by měl mít pocit, že se najednou ocitl v opravdové opeře. Není tajemstvím, že si Janeček nadělil Fantoma opery ke svým sedmdesátinám, a tak představení považuje za své dítě. „Je to moje miminko, tu chce koupit botičky, tu šatečky, tu slona, tu anděla…“ vypočítává s úsměvem. Zatím ho to dítě stálo několik desítek milionů korun.
Obří křišťálový lustr, který »hraje« v muzikálu téměř hlavní roli (v závěru se snese do řad diváků), je čtvrttunový kolos z mosazi, skla a pozlacených řetězů. Zatím je v rukou rekvizitářů a elektrikářů. Teprve pak přijde jeho chvíle a zavěsí se do prostoru nad hledištěm.
Na svou chvíli čeká i rozměrná látková opona, která se pověsí až na poslední chvíli, aby se nepoškodila. Budou se zkoušet pohyby kulis a jejich synchronizace, programování elektroniky, svícení, kostýmové a technické zkoušky. Celé to musí být do premiérového dne, tedy 13. září, víc než perfektní!
František Janeček koupil Mátlové slona! Víme proč! Tomáš Polák, Jan Jedlička