Podle aktivisty je situace podezřelá, protože úředník se podílel na přípravě zadání zakázky na městský mobiliář, který do roku 2022 provozuje firma JCDecaux. Rada hlavního města nedávno rozhodla, že firmě neprodlouží smlouvu na přístřešky MHD a najde nového provozovatele. Magistrát i firma BigBoard podezření z korupce opakovaně odmítly.

„Praha uzavřela v roce 2008 smlouvu se společností JCDecaux na provozování městského mobiliáře a prodej reklamy na něm. Navrch tehdy ještě Praha přihodila povolení 250 nových billboardů. Kverulantovi vždy vadilo kšeftování s veřejným prostorem na úkor veřejných rozpočtů a roky usiloval o zrušení této smlouvy,“ uvedl Vojtěch Razima. O zrušení zakázky s francouzskou společností se pokoušel i magistrát, nakonec se však na základě právních analýz rozhodl, že ji nechá doběhnout.

Radní nedávno rozhodli, že Praha po roce 2022 smlouvu neprodlouží a už nyní začne magistrát připravovat tendr na nového provozovatele. Podle Razimy se tím však situace nezlepšila. „Mnohé nasvědčuje tomu, že návrh je ušit na míru jiné billboardové firmě, společnosti BigBoard. A především, autorem návrhu podmínek koncesionářského řízení je právě ten Ivo Mates, který několik let používal zdarma vůz Volvo XC60 patřící právě firmě BigBoard,“ sdělil Razima. Dodal, že právě proto na dnes už bývalého úředníka podal trestní oznámení.

JCDecaux nyní v Praze vlastní a provozuje zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, z toho 300 z nich je bez reklamní plochy. Další má dopravní podnik. Nová firma by je měla podle schválené varianty postupu od roku 2021 vlastnit všechny, celkem jich má být 2230. Počítá se s tím, že 585 reklamních ploch by bylo vyhrazeno pro potřeby magistrátu. Konkrétní podmínky spolupráce vzejdou z tendru. O případném výběru provozovatele bude rozhodovat až příští vedení Prahy.