Hasiči nejprve vrak vyprostili z konstrukce střechy, v níž se částečně zachytil. Poté, co ho na podlaze haly prohlédli vyšetřovatelé policie a Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN), vrak hasiči vytáhli z haly a vysokozdvižným vozíkem tzv. ještěrkou naložili na nákladní automobil. „Převezou ho do hangáru ústavu, kde ho budou podrobně zkoumat  odborníci,“ řekl mluvčí hasičů Petr Poncar.

„V průběhu dnešního dopoledne jsme provedli zajištění a zapažení haly, abychom měli jistotu, že nedojde k jejímu poškození při vyprošťování vraku vrtulníku. Vazník (střešní konstrukce), utrhli ho a vrak jsme stáhli na podlahu,“ vysvětlil postup Poncar.

Vyšetřování potrvá dlouhé měsíce

Při práci se nikdo nezranil, hasiči také odebrali vzorky paliva. I to bude podrobeno testům a rozborům. Vyšetřování, které odpoví na otázku, zda nehodu zavinila technická příčina nebo lidská chyba, by chtěli vyšetřovatelé ukončit zhruba do konce roku.

Příčiny a veškeré okolnosti nehody zjišťuje policie. Podle krajské policejní mluvčí Martiny Korandové zahynul při nehodě Čech (†32), cizinka (†46) a další dva cizinci (†57 a † 45 ). Podle neoficiálních informací zahynul ve stroji Robinson R44 Raven majitel plzeňské firmy Workpress Aviation a tři Thajci.

„Kriminalisté spolu s pracovníky Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod zjišťují dnes veškeré okolnosti, jsou na místě, provádějí se výslechy svědků, vyhodnocují zajištěné stopy. Jsou nařízeny znalecké posudky a soudní pitvy," řekla mluvčí policie Martina Korandová.

Letos už devět mrtvých

Jde o jedno z nejtragičtějších leteckých neštěstí od vzniku České republiky, se čtyřmi oběťmi byla další dvě, a to v letech 1997 a 1998. Dosud nejtragičtější byla nehoda vrtulníku, při níž zahynulo v roce 2004 při cvičení u Náměšti nad Oslavou šest britských vojáků. Letos zemřelo v Česku při leteckých nehodách včetně plzeňské události devět lidí.