Díky rekonstrukci obou železničních mostů se výrazně zlepšil přístup k Hlavnímu nádraží, a to pro pěší i veškerou dopravu. Ve směru od centra se dříve k nádraží nedalo odbočit, teď to možné bude.

Prostor pod mostem blíže k Americké ulici je ve směru na Slovany rozšířen na tři jízdní pruhy, kdy dva slouží pro přímý směr a jeden pro levé odbočení k hlavnímu vchodu do nádražní budovy. Ve směru do centra budou rovněž tři jízdní pruhy, z toho jeden připojovací z prostoru před nádražím.

„Nově je možné pod mostem blíže ke Slovanům jezdit od centra ve dvou jízdních pruzích, přičemž při jízdě od Americké bude jeden pruh sloužit pro přímý směr a jeden pro pravé odbočení z centra na most Milénia. Na rozdíl od minulosti budou auta v obou směrech jezdit mimo tramvajové těleso,“ vysvětlil náměstek primátora Petr Náhlík. Podél chodníku ve směru z centra na Slovany je vybudovaná i nová cyklostezka.

Nové parkoviště

„Před hlavním vchodem do nádraží jsme nechali vybudovat parkoviště pro osobní auta o kapacitě 63 míst. V případě výluk v železniční dopravě poslouží pro parkování až šesti vozů náhradní autobusové dopravy,“ doplnil náměstek primátora Pavel Šindelář.

 „Je za námi jedna z nejdelších uzavírek. Bylo to opravdu velmi náročné období, věřím však, že rozšíření prostoru a úpravy pod oběma mosty výrazně zlepší dopravu v centru města,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.

Zprůjezdnění Mikulášské přiblížilo finální fázi přestavby vlakového uzlu Plzeň. Cílem je maximálně zvýšit průjezdnou rychlost až na 80 km/h a vybudovat bezbariérová nástupiště s výtahy.

VIDEO: Takhle šel v únoru k zemi jeden z mostů u plzeňského Hlavního nádraží.