Stal se symbolem janovské tragédie: První slova řidiče zeleného náklaďáku
Zelený náklaďák, za jehož volantem seděl, se stal symbolem tragédie v Janově. Vozidlo totiž řidič známý jen jako F. L. stačil zastavit těsně před jistým pádem a možnou smrtí. Při zřícení italského mostu zahynulo 35 lidí a dalších 16 bylo zraněno. V nemocnici skončil i jeden Čech.
„Viděl jsem, jak se přede mnou najednou začala propadat silnice... spolu se všemi auty, která na ní stála.“ Takhle popisuje skoro apokalyptickou scénu řidič modrozeleného kamionu řetězce supermarketů Basko.
„Sedmatřicetiletý řidič kamionu je ženatý, má děti. Vracel se z předávky zboží v Rivieře di Ponente do Janova, když se mu doslova pod koly zhroutila země. Je v naprostém šoku,“ řekl generální ředitel firmy Basko Giovanni D'Alessandro.
Pak pokračuje: „Záchranářům řekl, že viděl, jak se před ním propadla země se všemi auty, která ho předjela. Okamžitě vůz zastavil, vystoupil a běžel do tunelu, z něhož chvíli předtím vyjel.“
„Jsme v přímém kontaktu s rodinou Damonte z logistické společnosti Damonte Trasporti, jíž patří kamion a se kterou spolupracujeme už více než třicet let. Ujistili nás, že řidič vyvázl zdravý,“ dodává D'Alessandro.
Řidič, u něhož známe jen iniciály F. L., se stal symbolem těch, kteří té strašné tragédii unikli, což média označují jako „zázrak“. Zabrzdil jen krok před obrovskou propastí, která se zničehonic otevřela a pohltila jedoucí auta.
Zřítila se až 200 metrů dlouhá část mostu. Další řidič kamionu, který ale spadl dolů, se také zachránil: Návěs totiž zafungoval jako velký „polštář“, na nějž dopadla kabina, a zachránil mu tak život.
K tragédii došlo v úterý před polednem na frekventované dálnici A10. Na 35 vozů spadlo z 45metrové výšky. 35 lidí zemřelo, 16 jich utrpělo zranění.
Mezi zraněnými je i Čech Martin K., který se zřítil v kamionu, který řídil. Jeho stav je vážný, i když je mimo ohrožení života. Skončil se zlomeným nosem, čtyřmi žebry a propíchnutou plící.
Příčina zřícení mostu je neznámá. V době tragédie silně pršelo. Někteří lidé tvrdí, že k pádu mostu přispěla podmáčená půda. Stavba byla údajně často opravována a její stav nebyl dobrý.
no ona to není sranda. Ten byl původně postaven pro lehkou podpovrchovou tramvaj , pak bratr zavelel a dodaly se těžké ruské vozy metra. V tubusu mostu se pak narychlo dělal ocelový rošt, která rozkládá váhu souprav metra jinak než bylo původně nakresleno. Proto nejezdím metrem.