Pro Facebook je WhatsApp prozatím nevýdělečným podnikem, původní tvůrci jej totiž chtěli nechat zcela bez reklam. V minulosti sice byly pokusy, kdy bylo nutné za druhý a každý další rok používání služby zaplatit částku přibližně jednoho dolaru, vše šlo ale snadno obejít a experiment byl ukončen. Nově se tak zaměří na segment, který firmě vydělává i v dalších službách – firmy.

TIP: WhatsApp označí, když vám přijde přeposlaná zpráva. Novinka má pomoci proti šíření fake news

S ohledem na popularitu totiž některé vzaly službu za svou a využívají ji pro komunikaci se zákazníky místo tradičních SMS. To bude možné i nadále, sociální síť ale zavádí pravidla na to, kdy bude zpráva zadarmo a kdy bude nutné zaplatit.

 Pokud se bude jednat o odpověď na zprávu uživatele, má firma 24 hodin na zaslání zprávy, aby byla bezplatná. V případě, že dojde k odeslání později, zaúčtuje se částka ve výši 0,5 centu až 9 centů. Výsledná částka se odvíjí od toho, z jaké země koncový uživatel pochází. Stejná částka se bude účtovat i tehdy, když bude firma posílat zprávu např. o doručení balíku, tedy z vlastní iniciativy. Zprávy samotné mohou být jak automatizované, tak psané ručně.

TIP: Facebook opouští jeho šéf bezpečnosti. Nikdo ho nenahradí

Komunikace mezi podniky a uživateli je, ostatně jako zbytek na WhatsAppu, šifrovaná, firmy ale mají možnost ponechat si vlastní kopie konverzace i nezašifrované. K dispozici mají také statistiky a další funkce, které mají pomoci při komunikaci se zákazníky. Mezi první služby, které se rozhodly nové možnosti využít jsou například Uber, Wish či Bookings.com.