Vestibul je ve střední části objektu. „Je potřeba udělat takové stavební zásahy, které dlouhodobě nedovolí vestibul užívat,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová.

Stavbaři opraví i hlavní průčelí budovy, které bude mít původní vzhled z 19. století. „Odstraní se nosný sloup v hlavním průchodu na 1. nástupiště, udělají se otvory v nosných stěnách do komerčních prostor, přestavba do historizujícího vzhledu,“ uvedla Šubová.

Běž po šipkách

Cestujícím budou po dobu stavby sloužit tři trasy. První bude vstup vedle restaurace do spojovací chodby mezi vestibulem a restaurací, odkud se lidé dostanou do ČD centra. Druhá cesta bude přes trasu z autobusového nádraží na první nástupiště a třetí bude nový provizorní přístup na první nástupiště z parkoviště u pošty průchodem mezi poštou a restaurací.

„Trasy budou vyznačené provizorním značením. Informace o odjezdech vlaků budou umístěné v chodbě u ČD centra a na 1. nástupišti v buňce provizorní dopravní kanceláře,“ řekla Šubová.

Rekonstrukce je celková

Oprava vestibulu je pouze jednou z částí celkové rekonstrukce. „Vzniknou nové prostory pro cestující v části původních pokladen, stavbou nového proskleného koridoru dojde ke vhodnějšímu propojení mezi nástupištěm 1B, autobusovým nádražím a samotnou nádražní budovou,“ uvedla Šubová. Opravují se i prázdné kanceláře v administrativní části budovy. Celkové náklady jsou zhruba 70 milionů.

VIDEO: Oprava železniční stanice ve Veselí nad Moravou se dokonce před časem úplně zastavila.

Fotogalerie
5 fotografií