Zóny placeného stání se v Praze každým rokem rozšiřují. Tentokrát přišla řada na Prahu 4, ze které se dle vedení její radnice stalo parkoviště dojíždějících Středočechů. Vznik zón na území této městské části je rozdělený do dvou etap, ta první se z výše uváděných důvodů situuje do okolí pražského metra a tramvaje číslo 17, která čtvrtým pražským obvodem projíždí podél Vltavy.

„Po městské části jsou otevřené dvě desítky přepážek, kde si lidé mohou pořizovat oprávnění. Poté bude tato služba pokračovat na Nuselské radnici, kde je asi 10 přepážek. Poslední dny je to tam v podstatě bez front, vybavené je to za 5 minut,“ uvedl k současné situaci starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (SZ).

Kde přesně zóny začínají platit?

Podél linky C pražského metra se zóny placeného stání nově zavádějí od Kačerova po Vyšehrad, kam patří části Krče a Michle. Následují Nusle a Podolí, kde nový režim parkování zasahuje až k místnímu plaveckému bazénu. Podle radnice je to z toho důvodu, že přespolní řidiči obě lokality využívali coby odstavné parkoviště, odkud dál po metropoli cestovali přilehlou hromadnou dopravou.

Postupnou etapizací vzniku modrých zón na území Prahy 4 dojde k tomu, že tento jev se přesune do jiných míst, kde se čáry na parkovacích stáních ještě nalézat nebudou. „Na další rozšiřování zón jsme zadali studii, která bude hotová na podzim. Odborníci nám doporučí, jak postupovat ve zbytku městské části, ale pravděpodobně nejúčinnější bude poskytnout tuto ochranu pro parkování rezidentů všem,“ vysvětlil snahu pro zavedení zón po celé Praze 4 Petr Štěpánek.

Kdy to bude?

Přesný termín dalšího rozšiřování zón placeného stání po Praze 4 v tuto chvíli podle radnice specifikovat nelze, protože pravidla stanovuje magistrát. Nicméně po spuštění zón na začátku července bude probíhat půlroční vyhodnocovací období, které tedy potrvá do konce letošního roku. „Mezi tím budeme mít studii a v lednu nebo únoru by se mělo sejít zastupitelstvo a říct, jak dál,“ dodal Petr Štěpánek.

Fotogalerie
7 fotografií