Eva (41) si se svojí rodinou zaplatila přes cestovní kancelář zájezd do Bulharska. V den odjezdu jim však přišla SMS, že budou ubytováni v jiném hotelu. Ten se však nacházel v jiném letovisku a rozhodně neodpovídal tomu, co si zaplatili. Cestovka jim po reklamaci nabídka 500 korun slevu na další zájezd. S tím se ale Eva odmítla smířit a případ skončil u soudu. Víte, co můžete u cestovky reklamovat?
Cestovka v den odletu na dovolenou rodině změnila hotel: Jak se můžete bránit?
1.Hotel mimo provoz?
Když se Eva dožadovala odpovědi, proč jim bych hotel změněn, cestovní kancelář argumentovala tím, že vybraný hotel je momentálně mimo provoz, což však pravda nebyla. „Měla jsem tou dobou v destinaci známé, kteří byli ubytováni poblíž hotelu, do kterého jsme chtěli, a ti mě informovali, že hotel normálně funguje a dál přijímá hosty,“ popisuje Eva.
Dalším problémem bylo, že hotel, ve kterém byla rodina náhradně ubytována, nesplňoval jejich požadavky. Navíc se ubytování nacházelo v jiném letovisku než původní hotel, a rodina se proto nemohla setkat se svými známými. Ihned po příletu tedy Eva hotel reklamovala.
Delegátka jí slíbila, že se pokusí celou situaci vyřešit. Tato snaha však vypadala tak, že byly klientce jen neustále sdělovány mylné informace. Nakonec byla rodina přesunuta do jiného hotelu, který však také požadavkům klientů neodpovídal.
2.500 korun jako omluva
Po návratu do Česka poslala cestovní kancelář omluvu s tím, že poškozené klientce nabízí 500 korunn slevu z ceny zájezdu za každou osobu za časovou ztrátu v důsledku stěhování, a 10% slevu pro dospělou osobu za změnu rezervovaného hotelu. Celkové vyčíslení slevy tak bylo 5500 Kč.
Klientka se ale před přijetím této „omluvy“ obrátila na právníka. Právník byl toho názoru, že poškozená cestující má nárok na vyšší odškodnění a případ převzal k řešení. Protistraně poslal předžalobní výzvu a za změnu hotelu, lokace a nepříjemnosti spojené se stěhováním požadoval částku ve výši ve výši 11 165 korun.
3.Dohra u soudu
„Cestovní kancelář na předžalobní výzvu zaslanou právníkem reagovala zamítavě, celý případ proto skončil až před soudem. Soud nakonec rozhodl, že cestovní kancelář musí klientce uhradit nejen 13 632 Kč jako odškodnění i s úroky z prodlení, ale také náhrady nákladů, které jí s řešením sporu vznikly,“ uvedl právník Petr Novák ze společnosti Vašenároky.cz.
4.Co vše lze reklamovat?
Pokud zjistíte, že dovolená neodpovídá tomu, co vám cestovní kancelář slibovala, máte nárok na odškodnění. Vždy je však vhodné situaci řešit hned na místě a požadovat nápravu (výměna pokoje, zlepšení úklidu apod.).
Video Místo pláže bahno: Romana nedostane za zkaženou dovolenou nicVideo se připravuje ...5.Ubytování
Pokud jste dostali jiný než cestovní kanceláří slíbený hotel, můžete tuto skutečnost reklamovat. Platí to jak pro případ, že jste byli ubytováni v úplně jiném hotelu nebo jiném typu ubytování, tak ve chvíli, kdy je například pláž namísto 50 metrů vzdálená půl kilometru.
6.Druh pokoje
Když si objednáte dva dvoulůžkové pokoje, a po příjezdu zjistíte, že máte jeden čtyřlůžkový, máte nárok na odškodnění. To platí, i když dostanete dvoulůžkový místo jednolůžkového apod.
7.Vybavení pokoje
Váš pokoj může mít také příliš malou plochu či v něm může vlastní WC, balkon či klimatizace, i když vše bylo cestovní kanceláři přislíbeno. Podat stížnost můžete i pro nedostatek nábytku nebo když vám některé zařízení nefunguje (pokažená klimatizaci, nesplachující WC). Častým předmětem reklamace bývají také trhliny ve zdi, vlhko a plíseň.
8.Úklid
Reklamovat můžete také úklid na pokoji. Jestliže uklízečky váš pokoj neuklízely nebo byl úklid chatrný, i přesto, že jste jej měli přislíben, máte nárok na kompenzaci.
Video Krachu cestovky se neobávejte. Spíše si dejte pozor na podvodníkyVideo se připravuje ...9.Okolí pokoje
Pokud vás ve dne v noci ruší hluk například z blízkého baru, i když jste měli bydlet v klidné lokalitě, máte nárok na slevu z ceny zájezdu. Odškodnění můžete požadovat i ve chvíli, kdy například neustále cítíte zápach, protože jsou vedle vašeho okna popelnice.
10.Stravování
Pokud je vaše strava jednotvárná či dokonce zkažená nebo žádná, reklamujte ji. Odškodnění můžete požadovat také ve chvíli, kdy je jídelna špinavá.
11.Bazén
Je-li bazén špinavý, nebo není-li vůbec, i když byl přislíben, určitě žádejte slevu z ceny vaší dovolené.
12.Delegát
Delegát slíbený cestovní kanceláří by vám měl být k dispozici a měl by vám pomoci vyřešit problémy, které s ubytováním či službami máte. Pokud není delegát k sehnání nebo jeho služby dle vašeho názoru neodpovídají službám delegáta, které jste si zaplatili, můžete podat stížnost i na něho samotného.
13.Volnočasové aktivity
Jestliže měl hotel mít i tenisové kurty, ale v areálu nic podobného není, máte právo žádat slevu z ceny zájezdu. To platí například i o dětském hřišti.
14.Pláž
Pokud byla pláž špinavá či nebyly k dispozici lehátka, které byly přislíbeny, můžete požadovat odškodnění.