Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Zájem o televizi neklesá: Češi se dívají 3,5 hodiny denně, ignorují více reklam

Autor: ČTK - 
9. června 2018
11:40

Televizní stanice v ČR se potýkají s nárůstem počtu odvysílaných reklamních spotů, na které se nikdo nedívá. Mají nulovou sledovanost, a proto za ně zadavatelé reklamy neplatí. Od roku 2012 se zvýšil počet nulových spotů desetinásobně. Vyplývá to z údajů mediálního zastupitelství Atmedia Czech.

Před šesti lety připadal jeden nulový spot na 1201 spotů, v roce 2017 se už jeden nulový spot vyskytoval na každých 120 spotů. I kvůli tomu klesá televizním stanicím efektivnost příjmu z reklamy. Očekáváme tedy, že počet nulových spotů se bude nadále zvyšovat, uvedla jednatelka Atmedia Michaela Vasilová.

Češi v současnosti tráví před televizorem o sedm minut déle než v roce 2012, kdy proběhla první vlna digitalizace. Průměrný čas sledování televize se zvýšil na tři hodiny a 38 minut za den.

Lidé přitom mají v tuzemsku s přechodem z analogového vysílání na digitální vysílání na výběr ze stále více TV stanic, což se silně projevuje roztříštěnou sledovaností. Zatímco v roce 2012 tvořilo 80procentní podíl na sledovanosti osm stanic, loni bylo už třeba pro dosažení stejného podílu 13 stanic.

V roce 2012 na tuzemském trhu fungovalo 28 televizních stanic, v roce 2017 jich už bylo 51. Podle Atmedia povede druhá vlna digitalizace k ještě větší fragmentaci televizního trhu a nárůstu nulových spotů.

Prohlédněte si fotogalerii z protestů "Zemane, ČT nedáme."

Stegosaurus ( 13. září 2018 01:16 )

Já ignoruji televizní reklamy na www.alza.cz a raději bych já na DVB-T2 příští rok na podzim nepřecházel s obchodem který má tak blbou televizní reklamu a tím je obchod www.alza.cz a na hodnocení na webu www.heureka.cz je tento obchod www.alza.cz samé mínusy a raději bych příští rok na podzim přecházel na DVB-T2 s obchodem www.okay.cz protože tento obchod má na webu www.heureka.cz výborné hodnocení a má samé plusy a až přejdeme příští rok na podzim na DVB-T2 tak už nechci vidět ty nejhorší televizní reklamy na www.alza.cz a Televizní Teleshoppingové soutěže jako je Klenot TV a Linka Lásky a Sexy Výzva které jsou převzaté z dávno zkrachovalé televize ACTIVE TV po které jsi to na krk vzala televize Barrandov .

bullshit ( 10. června 2018 12:49 )

Jsem absolutní odpůrce reklam a již mám vycvičený hmat při znělce masírovat zbytek programů. Komerční TV jsou z reklam placeny ale co je horší, že ČT1 vysílá neskrytě reklamy pod zástěrkou sponzoringů a podobných sviňáren ikdyž jí to zákon o ČT na ČT1 přímo zakazuje. To je lumpárna, která nemá obdoby, Mlčky přihlížejí poslanci a výkonná moc a není síly toto protizákonné jednání zastavit. Po zavedení H265 zvažuji, že si již nebudu kupovat settopbox nebo novou TV a zkusím žít bez TV.

europa ( 10. června 2018 07:13 )

Řeším to jednoduše. Jakmile začne reklama, stáhnu zvuk na nulu a prostě se nedívám. Reklamy otravují čím dál víc, reklamní bloky jsou moc dlouhé, navíc ještě vždycky několik "sponzorů", mělo by se s tím něco dělat. Už teď zaberou reklamy téměř tolik času, jako celý sledovaný pořad. Snad nebude ještě hůř...

naidka ( 9. června 2018 14:21 )

Ale nesmíš mít u toho zapnutou televizi, jinak tě píplmítr započítá.

naidka ( 9. června 2018 14:18 )

Oni to dělají kulišácky. Naše komerční televize se svými 150 odnožemi dávají reklamy ve stejný čas, aby nebylo kam uhnout. Dokonce i hudební kanály mají ve stejném čase reklamy. Např. ve 20.50 hod. jsou reklamy úplně všude.

Zobrazit celou diskusi