Z matematiky letos „rupla“ téměř čtvrtina maturantů. Pohoršili si i v češtině
Úspešnost českých studentů u maturitní zkoušky z češtiny a matematiky rok od roku klesá. Didaktický test z češtiny nezvládlo letos 10,4 procent maturantů, tedy o 0,7 procenta míň než loni, zatímco z matematiky propadlo 22,3 procenta maturantů, což je o 0,6 procenta méně než loni. Vyplývá to z tiskové zprávy s výsledky didaktických testů, kterou v pondělí poskytl organizátor maturit Cermat.
Matematika „obhájila“ i letos pozici nejméně úspěšného předmětu v maturitních testech. Výslednou známku čtyři dostalo z matematiky 24,5 procenta lidí. Téměř polovina jich tak buď neuspěla nebo uspěla jen s druhým nejhorším hodnocením, tedy dostatečně. Zároveň se oproti loňskému roku mírně snížil podíl žáků, kteří v řádném termínu složili didaktický test matematiky na jedničku nebo dvojku, a to z 28,7 procenta na 27,6 procenta. Maturantů s trojkou z matematiky je letos 25,6 procenta.
Z povinného testu z češtiny propadlo letos 6488 maturantů z celkového počtu 62 234. Neuspěl tak každý desátý maturant, který psal test poprvé. Ještě v roce 2014 to přitom bylo 2,76 procenta maturantů. V didaktickém testu z matematiky neuspělo 3298 studentů z 14 762 maturantů, kteří ho skládali.
Maturita z matematiky by měla být povinná na gymnáziích a lyceích od roku 2021. Na většině ostatních maturitních oborů se má stát povinnou součástí maturity o rok později. V současnosti musejí maturanti skládat zkoušku z češtiny a druhý předmět si vybírají mezi matematikou a cizím jazykem. Podíl maturantů, kteří dají přednost matematice, v posledních letech stále klesá. Letos si ji zvolilo 23,4 procenta maturantů.
K maturitním zkouškám bylo letos přihlášeno 69 318 středoškoláků, což je zhruba o 500 méně než loni. Maturitní testy se letos psaly od 2. do 9. května. Sloh z češtiny byl už 11. dubna.
Tak to by jich muselo rupnout ještě mnohem víc. Nebo snad už ani neznáte rozdíl mezi průměrem a minimem?