Most je ve špatném technickém stavu dlouhodobě a do několika let bude potřeba jeho celková oprava. Během dubna až září budou práce probíhat pouze na lávkách pro pěší. Ty nahradil dočasný přívoz. „S opravami jsme mohli začít již loni, ale Správa železniční dopravní cesty nám zahájení prací zamítla z důvodu probíhající diagnostiky. Zároveň byl problém s odstávkou plynovodního potrubí, ke které nám daly zamítavé stanovisko pražské plynárny,“ upřesnil pro Blesk.cz ředitel TSK Petr Smolka.

Dělníci během rekonstrukce nahradí poškozené části lávek a lidé by se sem opět mohli vrátit už v září. „Obě lávky na železničním mostě jsou kvůli havarijnímu stavu uzavřené od konce loňského roku. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ řekl k opravám radní pro dopravu Petr Dolínek.

Zaostřeno na mosty

Železniční most není jediný, na kterém začnou dělníci v dubnu pracovat. Technická správa komunikací zahájila v úterý 3. dubna demolici mostu u stanice metra B Nové Butovice. Most je dlouhodobě v havarijním stavu. Na jeho místě vznikne nový, který bude hotov v příštím roce. 

Podobně je na tom i Praha 16, kde 9. dubna začnou práce na tamějším mostě přes Berounku. Na ten v současnosti mohou lidé pouze po jednom a ve chvílích, kdy není rychlost větru vyšší než 10 metrů za sekundu. Opravy by měly být hotové do začátku května.