Jde o tzv. parciální trolejbusy, které se na rozdíl od elektrobusů nemusí dobíjet. „To vozidlo se nabíjí jízdou pod trolejovým vedením. Během dvou třetin jízdy pod vedením se nabije natolik, že když trolejové vedení opustí, tak potom jednu třetinu trasy dokáže zvládnout na trakční baterii a nemusí nikde stát odstaveno na nějaké šňůře a nabíjet se ze zásuvky,“ vysvětlil ředitel dopravního úseku DPO Aleš Hladký.

Od trolejí se takový trolejbus může odpojit prakticky kdekoliv, k napojení slouží na trase takzvaná natrolejovací místa. „Nad trolejí je taková stříška. Řidič zastaví, zmáčkne tlačítko, pustí biče do stříšky a ta ho navede na trolej. Je to otázka několika vteřin,“ popsal Hladký.

Linka 101 jezdí mezi hlavním vlakovým nádražím a terminálem Hranečník. Díky parciálním trolejbusům budou v pracovní dny vybrané spoje prodlouženy z Hranečníku až k Léčebně dlouhodobě nemocných v Radvanicích.

Linka 106 jezdí mezi hlavním nádražím a Dolem Heřmanice. Polovina spojů na ní bude celý týden v úseku mezi náměstím Jurije Gagarina a Revírní bratrskou pokladnou jezdit po staré Michálkovické ulici přes zastávky Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad. To má především zlepšit spojení sídliště Kamenec.

Trolejbusy už nyní jezdí na běžných linkách. „Sledujeme, jak fungují, vyhodnocujeme jejich provoz. A můžu říct, že fungují perfektně,“ dodal Hladký.

Nové linky

Další jarní novinkou, kterou chystá Dopravní podnik Ostrava, jsou dvě nové autobusové linky. Linka číslo 90 zajistí spojení z Poruby k planetáriu v Krásném Poli. Linka 99 bude jezdit okruhem přes centrum města, kolem Městské nemocnice a pojede i přes pěší zónu a Masarykovo náměstí. Podnik je spustí zřejmě na jaře, až bude mít k dispozici nové ekologické minibusy.

VIDEO: Autobus se během jízdy rozpůlil vedví.

Fotogalerie
4 fotografie