Na I. P. Pavlova se denně pohybuje okolo 220 000 pěších. „Spousta chodců přechází v místech, kde není žádný přechod. Přecházejí tam proto, že před nimi stojí auta na semaforech. Jedno z opatření, které se má stát, je doplnit přechody na místa, kde již nyní auta na semaforech stojí, ale chodci tam nemohou přecházet," řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Přechody mají na náměstí vzniknout rovnoběžně s Legerovou a Sokolskou ulicí.

Zmizet by měla také přebytečná zábradlí, a to jak ze samotného náměstí, tak z okolí zastávky tramvají. „Když se tam půjdete podívat, zjistíte, že jsou tam tuny zrezivělého, nevzhledného a nefunkčního zábradlí,“ řekla Kolínská. Předlážděna má být jižní část náměstí.

Vedení Prahy v minulosti mluvilo také o tom, že by kvůli vyšší bezpečnosti nechalo zvednout a s chodníky vyrovnat úroveň vozovky v Jugoslávské ulici v místě, kudy auta projíždějí z Legerovy do Lublaňské.

Vizualizace možných změn pro náměstí I. P. Pavlova.
Autor: MHMP

Nový přechod je plánován přes magistrálu rovněž před Národním muzeem. Také tady již dnes auta na semaforu zastavují. Podle Kolínské je třeba přechod pouze upravit.

Rozhodne zastupitelstvo

Zda ke změnám dojde, rozhodnou ve čtvrtek zastupitelé. Ti totiž projednají primátorkou pozastavené rozhodnutí rady, která zmíněné změny podpořila. Pakliže se změnami budou souhlasit, uskuteční se ještě letos. Pokud je zamítnou, budou si Pražané muset podle Kolínské počkat na rozhodnutí nového vedení města, které vzejde z podzimních voleb.

Proti úpravám se v uplynulých týdnech postavili zástupci ANO. Podle existující dokumentace prý není prokazatelné, jak budou plánovaná opatření přesně vypadat. Magistrálu prý lze měnit až po dostavbě vnitřního a vnějšího silničního okruhu. To dnes Kolínská odmítla. Změny se prý automobilové dopravy nijak nedotknou, navíc o úpravách magistrály se mluví již dlouho a vznikla řada studií.

Po severojižní magistrále projedou denně desítky tisíc automobilů. Komunikace spojuje Prahu 4 s Prahou 7 a prochází centrem města. Její stavba začala v 70. letech.

Fotogalerie
17 fotografií