V návrhu, který pro pražské radní připravil organizátor dopravy v metropoli Ropid, se hovoří o třech variantách autobusů, které by jezdily Strahovským tunelem mezi Smíchovem a Dejvicemi. O možnosti zavedení MHD v tunelech městského okruhu se hovoří delší dobu, město i Ropid to však dosud odmítaly.

Zastupitelé dnes v obecné rovině záměr odsouhlasili, problém je však ve vedení trasy nové linky. Vedení radnice odmítá, aby končila na Vítězném náměstí. „Koncepčně směřuje Vítězné náměstí k tomu, že tam autobusy nebudou jezdit vůbec," řekl místostarosta Prahy 6 Martin Polách (ANO).

Radní městské části pro dopravu Roman Mejstřík k tomu doplnil, že správa tunelů se podle jeho informací staví jednoznačně negativně k samotnému záměru zavést do nich MHD, a to hlavně kvůli nájezdovým kapacitám. V případě zavedení linky by podle něj varianta končící na Vítězném náměstí cestujícím žádný čas neušetřila. „Těch deset minut, které autobus ušetří, stráví v zácpách,“ upozornil.

Za variantu trasy končící na Vítězném náměstí se naopak postavili Zelení, kteří spolu s ODS téma na jednání zastupitelů otevřeli. Původně chtěli nechat hlasovat o podpoře konkrétní varianty, nakonec však usnesení zobecnili na obecnou podporu MHD v tunelech. Podle zastupitele Zelených Petra Píši by zavedení linky mohlo naopak dopravě na Vítězném náměstí ulehčit, protože by méně lidí jezdilo auty.

Nová linka?

Pražští radní rozhodnutí o zavedení autobusů v tunelu odložili, aby jednotlivé varianty projednali v rámci klubů. První varianta, kterou Ropid navrhl, by zavedla novou autobusovou linku 126 ze zastávky Na Knížecí přes Anděl, Vozovnu Střešovice, Prašný most a Vítězné náměstí na Dejvickou. Druhá varianta počítá se spojem 126 z Knížecí na Anděl, Vozovnu Střešovice s konečnou na Hradčanské. Poslední počítá s úpravou trasy linky 147, která by jela po trase Na Knížecí, Anděl, Vozovna Střešovice, Prašný most, Vítězné náměstí a Výhledy.

O zavedení MHD do tunelů městského okruhu se mluví několik let. Naposledy jej Ropid odmítl letos v lednu na jednání magistrátního výboru pro dopravu. Jako důvod zástupci organizace uvedli neefektivnost, bezpečnost, ekologii a nesouhlas některých dotčených městských částí.