Jen během prvního týdne integrace v srpnu tohoto roku nevyjely stovky autobusů a další byly zpožděné. Následně přišly změny. ČSAD Kladno zřizovaná dopravcem Arriva se následně vzdala některých spojů, v polovině října pak omezil kladenský magistrát další téměř dvě desítky spojů. To nelibě nese ROPID, vedení tak dochází trpělivost a připravuje sankce podle smlouvy, pokud se situace nezlepší.

Problémů je několik a nejvíce na to údajně doplácejí cestující. „Situace se oproti počátkům integrace v srpnu a na začátku září výrazně zlepšila, stále však zůstává poměrně vysoké procento vozidel zajišťovaných subdodavatelsky, z nichž některá nejsou vybavena pro provoz v systému PID,“ vysvětlil mluvčí ROPID Filip Drápal s tím, že problémová je také komunikace dopravce, který se k zaslaným stížnostem cestujících téměř nevyjadřuje.

Pokuty a špatná úroveň

Lidé si ze začátku novou dopravu pochvalovali, nicméně s postupem času problémů přibývalo. Neustálé změny jim komplikují dopravu a kvalita údajně není nijak závratná. „Právě končí období hájení, a tak alespoň na linky mimo MHD Kladno začnou v plné síle od 1. listopadu chodit naši kontroloři a za jednotlivé prohřešky začneme udílet sankce dle platné smlouvy,“ popsal dále Drápal. V budoucnu bude podle něj také nezbytné zapracovat na úrovni komunikace dopravce nejen s ROPID, ale také s veřejností.

Arriva už dříve převzala zodpovědnost za chyby a cestujícím se omluvila. Po dvou měsících ale přesto nejsou vyřešeny všechny nedostatky, ke změnám v jízdních řádech by ale údajně nemělo v blízké době docházet. Poslední změny si vyžádal kladenský magistrát, který tak problémy jen prohloubil.

„Překonali jsme kritické období ze začátku září a situace se už stabilizovala. K říjnovým změnám došlo na požadavek kladenského magistrátu, který chtěl přizpůsobit jízdní řády, aby lépe vyhovovaly potřebám města. Stále ještě probíhá vyhodnocení změn, nicméně nemáme zatím informace o nějakých radikálních změnách,“ řekl mluvčí Arrivy Roman Herden.

Změnou budou muset projít zastávky v okolí Prahy a také některé autobusy, které jsou pro cestování nepohodlné. „Bude potřeba doladit celou řadu nedostatků ve výbavě vozidel nebo zastávek oproti tomu, co požadují platné standardy kvality Pražské integrované dopravy,“ uzavřel Drápal.

Fotogalerie
9 fotografií