Projekt vytvořila Praha 5 v souvislosti s problémy, které vytvořilo loňské rozšíření modrých zón v Praze 5, 6 a 8. Řidiči z oblastí mimo metropoli, ale také rezidenti si stěžují na to, že nemají kde zaparkovat. Nový dům měl problémy částečně vyřešit. „Jsem rád, že P+R parkoviště dostalo konkrétní rozměry a jeho realizace už je v praktické, nikoli pouze teoretické rovině. Ukazujeme tím občanům, že sliby při zavádění modrých zón bereme vážně a nikoli jen jako výkřiky do tmy,“ řekl pro Blesk.cz místostarosta Prahy 5 Martin Slabý (ANO).

Na schůzce s náměstkem primátorky Petrem Dolínkem (ČSSD) bylo domluveno, že Praha 5 zpracuje kompletní projektovou dokumentaci až do stavu stavebního povolení. Tím je zaručeno, že projekt nebudou zdržovat žádné byrokratické překážky, neboť Praha 5 má až do stavebního povolení celý projekt na starost a vyjadřuje projektu naprostou prioritu.

V září bylo po letech otevřeno parkoviště na Letné:

„V současné době se na výstavbu P+R parkoviště plně soustředíme. Díky svěření celého projektu do našich rukou se rozhodně nestane, že by projekt na pár měsíců zmizel v šuplíku a zapomnělo se na něj,“ ubezpečuje Martin Slabý.

Peníze poskytne magistrát

Součástí domluvy je financování, které by mělo být zajištěno po získání stavebního povolení ze strany pražského magistrátu. Parkovací dům se bude nacházet u Nemocnice Na Homolce, v ulici Roentgenova. To má za výhody nejen přímou dostupnost na metro, ale naváže rovněž na P+R parkoviště u Kotlářky.

Kromě těchto dvou P+R parkovišť je v současné době ve hře po jednání Prahy 5 a nemocnice v Motole i parkovací dům na kraji areálu nemocnice Motol. To výrazně pomůže ke zklidnění dopravy v centru Smíchova, zejména v okolí Anděla, tunelů Mrázovka a Strahovského tunelu. V plánu je rovněž elektrobusový shuttle, který by svážel řidiče ze zmíněných třech P+R parkovišť na stanici metra Nemocnice Motol.