„Rozhodli jsme se zanechat za projektem tečku v průmyslovém stylu, tak jako tomu bylo za nultého a prvního ročníku v Bratislavě. Koneckonců do Prahy přinášíme koncept, ve kterém hlavní slovo získávají milovníci tenisek a sneakerheady, které jsou právě jednou z absolutně nejvýznamnějších částí naší komunity,“ vysvětlovala celou myšlenku akce Lýdia Vilková, jedna z organizátorek Fashion Deala.

Původní myšlenkou Fashion Deala však není vytvořit trh, ale především „setkání urban kultury, která z undergroundu přerostla do mainstreamu, ale stále si zachovala svou tvář“, píší organizátoři na oficiálním webu.

Dvoudenní akce započala v pátek v pravé poledne. Pomalu, ale jistě se Továrna začala naplňovat zvědavými návštěvníky. „Byli jsme i loni v květnu v Kafkově domě. Tady je to úplně o něčem jiném. Přijde nám, že je tady možná méně značek,“ hodnotil místo návštěvník Petr, který přišel zejména obhlédnout stylovou obuv.

Mladé talenty

A nezměnilo se jen místo a prezentace jednotlivých tvůrců. „V neposlední řadě se změny týkají i umělců, kteří vystupují na jevišti. Tentokrát jsme se rozhodli poskytnout prostor začínajícím umělcům,“ prozradila Vilková.

Mezi železnými barely, na kterých ležely vystavené tenisky, vystoupila například dvojice talentovaných tanečnic, které přilákaly všechny návštěvníky do centra dění. „Doprovodný program stojí za to. Moc se mi líbí i tamhle vystavené básně na zdi,“ ukázal Dominik za sebe.

Fotogalerie
52 fotografií