Dopravní problematikou se na radnici zabýval celkem dvacet let, pracoval předtím i jako poradce generálního ředitele ŘSD. Výběrové řízení na nového vedoucího odboru dopravy bude na začátku října.

Náměstek primátora zodpovědný za dopravu Matěj Hollan (32, Žít Brno), který mimochodem nevlastní řidičák, přitom vyloučil, že by odchod úředníka Bielka měl spojitost s aktuálním zhroucením dopravy v Brně. Ta zkolabovala kvůli opravám silnic, které magistrát nedokáže koordinovat. Podle Hollana se na odchodu úředníka dohodly obě strany, proto důvody nekomentoval.

Vladimír Bielko  je tak zřejmě obětním beránkem. Koordinaci dopravních staveb ve městě totiž nemá na starosti dopravní odbor, šéfovaný Bielkem, ale investiční odbor.

Bielko je totiž dlouhou dobu trnem v oku uskupení Žít Brno i Zeleným, které vítězné hnutí ANO přizvalo po volbách před třemi lety do vedení města. Úředníka magistrátu pak partaje začaly kritizovat, že prý zpomaluje a bojkotuje zavádění cyklopruhů pro cyklisty nebo není nakloněn alternativní dopravě. Bielko proto musel strpět i spršku ironických poznámek odpůrců na sociálních sítích.

Záminka k odvolání úředníka se našla

„Důvody odchodu pana Bielka nebudeme uvádět, protože je to dohodou. Nejedná se však o odvolání,“ zopakoval dopravní náměstek Hollan. Současný náměstek primátora Martin Ander (42, Strana zelených), který má na starosti územní plánování, viděl problémy v rozdílnosti povah aktérů sporu již dříve.  „Bielko je ve svých názorech na dopravu spíš konzervativní. Proto se mnohdy jeho návrhy míjejí s tím, jak si rozvoj Brna představují veskrze mladí a progresivně smýšlející politici v Brně,“ připustil spory s úředníkem Ander.

Fotogalerie
6 fotografií