Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

U D1 je stále přes 470 nelegálních billboardů. Bourání asi zaplatí stát

Autor: ČTK - 
8. září 2017
17:45

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) během pátečního sčítání billboardů u dálnice D1 napočítalo 478 nelegálně stojících reklamních poutačů. Číslo odpovídá počtu konstrukcí reklamních poutačů. Množství reklamních ploch je ale vyšší, zejména větší konstrukce nesou více ploch pro vylepení inzerce. Majitele reklamních ploch v následujících dnech úřady vyzvou k jejich odstranění.

Kromě dálnice D1 v pátek ŘSD sčítalo billboardy i na zbytku dálniční sítě. Zaměřilo se ale primárně na tuto páteřní komunikaci, a proto jsou výsledky z ní k dispozici první. Kompletní soupis všech reklamních zařízení, která jsou v tzv. ochranném pásmu dálnic, chce mít úřad k dispozici do úterního odpoledne.

Vytvoření evidence poutačů, které měli jejich majitelé do pátku odstranit, je prvním krokem k jejich zbourání. Úřady je na své náklady zlikvidují a peníze budou vymáhat po majitelích billboardů, případně majitelích pozemků, na nichž stály. Kolik peněz na to bude třeba, není podle mluvčího známo. Jasné není ani to, na kolik vyjde odstranění jednoho poutače.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Někteří provozovatelé poutače začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou. Tvrdí, že tím změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon. Celkem by podle odhadů mělo zmizet 3000 poutačů z 25 tisíc v Česku.

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy jde o věc krajů a jejich organizací. Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíc reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

vagen ( 9. září 2017 17:42 )

BigBoard je klasické podsvětí!!

vagen ( 9. září 2017 17:40 )

Mafianska spolecnost BigBoard se neštítí vůbec ničeho,neuvěřitelné bylo,jak podrazáckým způsobem na svých plochách pomlouvala bývalého primátora Tomáše Hudečka,pouze za to,že chtěl v billboardové žumpě v Praze udělat aspon trochu pořádek!

komin ( 9. září 2017 17:17 )

taky nechapu , proc uz billboardy spolecnosti bigboard a jeji dcerin. fi czech outdoor, davno uz neodstranili - vzdyt je to tak jednoduche......

komin ( 9. září 2017 17:15 )

kmotri martin roman a roman janousek, kterym patri firma bigboard, ktera lepi vlajky kolem dalnice se zajima o jedinou vec vytriskat z toho, co nejvic penez a na ostatni kasle zakon-nezakon

Zobrazit celou diskusi