Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

Mražená kachna pod čepicí i koberec pod kabátem: Zloději řádí v marketech

Autor: ula - 
1. srpna 2017
05:20

Obchodní řetězce v Česku musí velmi často bojovat s krádežemi. Mnohdy bývají značně kuriózní. I když si Češi zaplatí nákup za tisíce, neváhají se například pokusit odcizit šroubek v hodnotě tří korun. Vynalézavost zlodějů navíc nezná mezí. Některé řetězce dokonce přiznávají, že mezi odcizenými věcmi bývají často nákupní vozíky a košíky.

Stalo se vám někdy, že jste si koupili zubní pastu a v krabičce byla úplně jiná, levnější? Případně jste měli dojem, že aviváž v regálu je poloprázdná? Někdo si ji totiž zřejmě odlil do vlastní přinesené PET lahve, a tím pádem její obsah nenápadně odcizil. „V našich prodejnách se podobné situace občas vyskytnou,“ potvrdila nepřímo mluvčí Zuzana Holá z obchodního řetězce Lidl.

Poctivý zloděj a šroubek za tři koruny

„V roce 2011 zákazník odcizil boty. Při krádeži nebyl přistižen, boty ale přišel o dva roky později osobně zaplatit do informačního centra, protože ho i po letech stále tížilo svědomí,“ popsala jeden z případů Blesk.cz Pavla Hobíková z Globusu a dodala: „Často jsou také přistiženi zákazníci, kteří se i přes zaplacený nákup v řádu tisíce korun snaží zcizit akční čokoládu do deseti korun nebo šroubek v hodnotě tří korun.“

VIDEO: Muž ukradl z podzemní garáže plyšového zajíce

Nejvíce se krade kosmetika i alkohol

Podle Hobíkové se nejčastěji krade dekorativní kosmetika, dárková kosmetická balení a holící strojky. Z potravin mezi zloději nejvíce „letí“ značkové čokolády, alkohol, ale i maso a salámy.

„Výjimku netvoří ani obuv, kdy si zloděj nazuje nové boty a ty staré zandá do krabice,“ uvedla Hobíková a doplnila:  „Většinou jde o zboží do 5000 korun, kdy se jedná o přestupek a nepodléhá žádné evidenci a statistice ze strany policie.“

Každý řetězec ovšem disponuje kamerovým systémem, takže případné zloděje není obvykle problém okamžitě odhalit.

VIDEO: Zloději v Teplicích kradou drahé parfémy, odhalil je kamerový systém

Kachna pod čepicí a koberec pod kabátem

Své zkušenosti má i řetězec Albert. „Zloděj si pod čepici vložil mraženou kachnu, ta však byla tak veliká, že mu při placení jiného zboží u pokladny vypadla na zem,“ popsala bizarní případ Barbora Vanko, mluvčí řetězce.

„Další zákaznice se snažila v supermarketu zaplatit papírovou bankovkou v kuriózní hodnotě 1 500 euro, na které bylo rusky napsáno dárek,“ vzpomínala Vanko.

Pracovníci ostrahy v Albertu také velmi rychle odhalili dva nenechavce, kteří si do rukávů a nohavic u kalhot nacpali štangle salámů. Svým podivným pohybem na sebe ovšem upozornili, protože nemohli ohýbat ruce a nohy.

Problémy se zloději nemají jen potravinové řetězce. „Jeden zákazník si v zimě omotal koberec kolem pasu, oblékl si přes něj kabát a odešel pak přes pokladnu. Nakonec byl ale díky kamerovému systému odhalen,“ řekl Blesk.cz Roman Geist, ředitel obchodního domu IKEA Praha - Zličín.

Mizející nákupní vozíky

Nenechavce lákají i nákupní vozíky a košíky. „Často se potýkáme se zcizováním nákupních vozíků, kdy v průměru ročně evidujeme u všech našich 15 hypermarketů krádeže přibližně 400 kusů,“ řekla Pavla Hobíková z Globusu.

Že si Češi rádi nakoupí vozíky či košík „za pět prstů“, potvrzují i Albert a IKEA. „Ročně nám zmizí v jednom obchodním domě okolo 50 nákupních a 50 velkých plochých vozíků na nábytek,“ uvedl Geist.  

Zatímco některé supermarkety byly na dotaz Blesk.cz sdílné, jiné se odmítly k zlodějům vyjádřit ze strachu, že by mohly poskytovat návody potencionálním nenechavcům, případně že krádeže se sice dějí, ale nejsou nijak kuriózní.

Zobrazit celou diskusi