Klimatizovaných vozidel veřejné dopravy Praha moc nemá. Z celkového počtu 1180 autobusů jich opatření proti horku má 52, klimatizovaná tramvaj je každá desátá. Jejich počet by se podle DPP měl příští rok navýšit téměř o polovinu.

Poslední velký nákup autobusů proběhl v Praze roku 2007. Tehdy z úsporných opatření dopravní podnik klimatizované vozy nepožadoval. „V té době to nebyl ani požadovaný standard. U všech nových tendrů na nákup autobusů se počítá s celovozovou klimatizací,“ prozradila mluvčí DPP Aneta Řehková.

O něco lépe jsou na tom řidiči pražské MHD. Kabinu má klimatizovanou 311 z více než 800 tramvají a osm z deseti autobusů.

Dopravní podnik kvůli vedru monitoruje asi 30 rizikových míst, kde může dojít k poškození kolejí, jako se to v uplynulém pracovním týdnu stalo v Zenklově ulici. Mezi problematické úseky z tohoto důvodu patří také Vinohradská a Seifertova ulice. Jsou to hlavně místa, kde je trať postavena z takzvaných BKV panelů, které mají v konstrukci pryže bránící pohybu kolejnic při změnách teplot. Ve starších tratích tohoto typu už to pryže nedokážou a není ani možné je vyměnit.