Vyřídit si úřední záležitosti a neztratit se přitom na pražském magistrátu? Přesně takovou službu slibuje do budoucna zavést vedení města. Lidé ve Škodově paláci dostanou příležitost využívat novou navigační aplikaci, která klienty dovede po chodbách až ke správným dveřím podle zvolené agendy nebo jména úředníka. V aplikaci najdete cestu také na toalety nebo k občerstvení.

„Aktuálně je nutné se při návštěvě Škodova paláce orientovat podle statických svislých navigačních tabulek či rozcestníků. Systém není dynamický, nereaguje na dočasné změny lokace jednotlivých agend či krátkodobé akce,“ uvádí dokument, který nově schválili pražští radní.

Až za rok

Nový program by měl být pro veřejnost dostupný v říjnu 2018. V rámci rozvoje programu smart city by se Pražané měli také dočkat automatického odpovídače na dotazy lidí na webu. Zkušebně se má objevit na webu lítačky a radnice Prahy 12.

„Na radě dnes padlo, že by bylo užitečné to rozšířit ještě víc. Operátor slíbil, že poté, co budeme mít vysoutěženého dodavatele, navrhne nám, kam to bude možné ještě rozšířit,“ řekla na tiskové konferenci po jednání rady primátorka Adriana Krnáčová (ANO).