Za věhlasné železárny Drnava vděčí rodů Andrassyovců, kteří v obci nechali vystavět vysoké pece se slévárnou dle světových standardů, a dokonce zaplatili svým mistrům i studium v zahraničí. Drnava díky tomu počátkem 19. století platila za vzorový železářský závod v Uhersku a jezdil sem každý, kdo chtěl nejkvalitnější železo v okolí.

O vysoké úrovni svědčí i fakt, že se Drnavské železárny podílely na stavbě prvního budapešťského mostu přes řeku Dunaj, který spojil dvě historická města Budín a Pešť. Konkrétně se tu odlévaly nosníky a další hlavní části. Széchenyiho řetězový most (Lánchíd) se stal symbolem Budapešti a podle legendy císař František Josef I. při procházce po mostě označil Drnavu za "Malou Pešť (Kispest)".

DALŠÍ OPUŠTĚNÁ MÍSTA NAJDETE ZDE>>

Slavná éra Drnavských železáren začala i skončila s Andrassyovci. Po smrti Emanuela I. Andrássyho, kterému se přezdívalo »železný hrabě«, potomci v roce 1894 železárny pronajali německým podnikatelům. V roce 1900 pronájem převzala jiná společnost, postupně omezovala výrobu a o 15 let později provoz nadobro skončil. Od té doby jsou budovy opuštěné a chátrají. Na snímky z místa se můžete podívat v galerii pod článkem.

Vide: Opuštěný uhelný důl ve Francii

Fotogalerie
22 fotografií