Světové firmy bojkotují Google: Přestávají u něj inzerovat kvůli teroru
Těžké období nyní zažívá společnost Google. S inzertní službou Google Ad přestalo v průběhu posledního týdne spolupracovat mnoho světové společnosti. Inzerce se objevovala u extremistických videí na YouTube, které patří ke stejné mateřské společnosti Alphabet.
Pomocí inzerce měl Google vydělávat u příspěvků, které podporovaly antisemitismus a terorismus. Britská vláda ihned reagovala na odhalení a reklamu z portálu stáhla stejně tak jako deník Guardian nebo reklamní agentura Havas. K bojkotu reklamních sdělení na Googlu se během tohoto týdne připojily i firmy na druhé straně Atlantského oceánu. Například mobilní operátoři Verizon a AT&T nebo farmaceutická společnost Johnson & Johnson pozastavili jakoukoliv inzerci. Na aféru upozornil deník E15.
„Jsme hluboce znepokojení, že se naše reklama objevila po boku příspěvků propagujících terorismus a nenávist,“ v prohlášení uvedla telekomunikační společnost AT&T. Svou reklamu na Googlu operátor neumístí do doby, než se celá situace nevyjasní. K bojkotu se průběžně připojily i Volkswagen, Toyota nebo BBC a přišly s podobnými prohlášeními.
„Google dal prostor milionům tvůrců, během jedné minuty se na YouTube nahraje 400 hodin videa. Nedávno jsme tak zaznamenali několik případů, kdy se reklamy firem zobrazily vedle obsahu, který není v souladu s danou značkou,“ uvedl obchodní ředitel Google Philip Schindler ve svém prohlášení. Na svém blogu se omluvil za celou situaci a slíbil změny v inzertní politice.
Google by kvůli odlivu inzerentů mohl přijít až o stovky milionů dolarů. Za poslední týden se propadla hodnota akcií mateřské společnosti Alphabet o více než dvě procenta. To znamená pokles tržní hodnoty společnosti o více než 11 miliard dolarů. Celkem 90 procent veškerých příjmů společnosti Google tvoří reklama. Minulý rok se jednalo o částku 80 miliard dolarů.
VIDEO: Podívejte se, co všechno Google umí: